автосервизните измами

Автосервизните измами

Как сме измамени от автомобилните центрове. Може ли малка неизправност в автомобила, чието премахване струва максимум 50 лева. Да се превърне в съвместен ремонт, който е 20 пъти по-скъп? Да, може. Освен това подобни ситуации се срещат редовно от автомобилистите. Които самостоятелно кандидатстват за ремонтни услуги в автомобилните центрове в столицата. В резултат на това интернет сайтовете са пълни с прегледи на измамени клиенти за семинари на много различни нива. Като се започне от малките гаражи и се стигне до официалните автосервизи в страната. Автосервизните измами. Трябва да се признае, че повечето български автомобилни центрове просто не разбират, за да се справят с прости и евтини ремонти. За да се оправдаят разходите за отдаване под наем в столицата, заплати за занаятчии. Работа и така нататък, компаниите за автосервизи се опитват да намерят в автомобила колкото е възможно повече различни „неизправности“. Ето защо повечето автосервизи не съобщават на клиента крайната цена на ремонта.

Автосервизните измами „балансиране“

Ще ви разкажа за петте най-чести начина за заблуда на собствениците на коли, както и как те могат да бъдат избегнати. Балансирането на колелата е едно от най-разпространените услуги за клиенти на автомобилни превози. По правило се извършва с смяна на гуми или при необходимост. Например, ако при скорост от 60-100 км/ч има биене на волана, това е очевиден признак за нарушение на баланса на колелата. Ако пътувате през много дупки, услугата може да ви е необходима по-често от обичайното. Самата процедура се извършва за всяко колело на балансираща стойка, оборудвана със специален компютър. Лесно е да наблюдавате процеса, така че не можете да се страхувате от мръсен трик. Струва си да почакате, ако специалиста предложи коригиране на кривината на джантите. Какво мога да направя? Съветваме ви да помолите специалиста да покаже как всъщност се върти колелото на колата. Ако джантата наистина е крива, това, което се опитвате да се убедите, може да го види дори и неопитен начинаещ. Ако не сте забелязали никакви замятания при въртенето на колелото, не оставяйте автомобила за ремонт.

Автосервизните измами – монтиране на евтини резервни части вместо маркови

Често при ремонт на автомобила, безскрупулните майстори използват вместо оригинални резервни части. Които струват много по-скъпи, по-бюджетни каталози на по-малко известни производители. В резултат на това, вместо маслен филтър MANN или Bosch в колата ви ще бъдат монтирани филтри от Крос или PMC. И вместо амортисьорите на Sachs или Kayaba ще получите подробности под марката Fenox. Да не говорим за факта, че мястото на доста достойни производители може да вземе китайски аналози, закупени чрез интернет за пари. Възможно е те да ви служат за известно време с вяра и истина, само че вие ​​плащате за тях много повече от истинската им стойност. Например въздушният филтър MANN струва 30 лева, а китайският еквивалент е 6 пъти по-евтин. Между другото, рециклирането на старата част не може да се стане. Особено ако старата част, може леко да бъде обновена с импровизирани инструменти и сервизния специалист ще я остави за себе си.

Какво можете да направите в този случай ?

Резервни части могат да бъдат закупени поотделно и да се предоставят на техника. А след това да гледате това, което той поставя на Вашия автомобил. Можете да отделите време, но бъдете сигурни, че всички части са заменени с качественни. Ако се съмнявате, че ремонтът не се провежда качественно. Предварително се обърне към сервизния работник, да ви върне старите авточасти преди още да заплатите ремонта на автомобила. За да промените лентата на времето, консултирайте се след всеки 50 000-80 000 км. Ако ремъка с течение на времето трябва да се смени, не забравяйте да смените и обтяжната ролка. На практика, предприемчивите майстори често не сменят обтяжната ролка на двигателя. В резултат на това, не само че можете да плащате допълнителни пари, но и неизбежно ще се окажете пак в автосервиза. Стария обтегач на ремъчната шайба няма да издържи дълго време и ще се скъса. Което може да окаже много по-скъпи ремонти на двигателя. В този случай би било практически невъзможно да се докаже, че майстора не е есменил обтяжната ролка. Това е измама за около 50-60 лева.

Автосервизните измами – какво трябва да направите

Единственият изход е да следвате процеса на ремонта и да сте сигурни, че майстора наистина е сменил целия комплект. Или да го помолите да ви върне старата обтяжна ролка. Но има и изпечени майстори, които имат много стари резервни части, които може да ви ги покажат. Затова най-добрият начин е да седите при майстора, докато трае ремонта на автомобила. Почти всеки начинаещ шофьор, наскоро седнал зад волана на автомобила, периодично чува бучене. Най-честата причина за това бучене е повредено колело лагер главина. Въпреки това, неопитността на собствениците на автомобили, често извършват други ремонти. Майстора казва на клиента че това е сериозен проблем с автоматичната трансмисия. В резултат на това вместо 40-50 лева, може да получите фактура в размер на десет пъти повече. А ремонта на автоматичната трансмисия както знаете, не може да се извърши толкова бързо. Тогава помолете механика да „вдигне“ автомобила на крик и да превъртите всички колела. Ако чуете че шума идва от колелата, това означава че има повреда в някоя главина. Повреденото колело ще се чуе веднага при въртене.

Умишлено повреждане на частите на автомобила

Ако искат да вземат на клиента повече пари, спокойно може да ви скъсат с отверка, каучуковите части на окачването. Във резултат на това е необходимо пълна подмяна на окачването на автомобила, което ще струва три пъти повече. Преди да започнете ремонта, трябва да проверите автомобила заедно с механика и отново да обсъдите цялото количество работа и всичките разходи. И разбира се че е по-добре, лично да присъствате при ремонта на автомобила. И това са само най-често срещаните нарушения. Възможно ли е да се намали рискът от измама до нула ? Разбира се, ако ремонтирате автомобила си само в надеждни автомобилни центрове. Ние си сътрудничим с центровете за обслужване на автомобили. Които са преминали многоетапно тестване за спазване на стриктните стандарти за качество. Първо, автомобилната услуга трябва да бъде разположена „на първа линия“. На второ място, всеки от нашите партньори се съгласява да работи върху фиксиран ценови списък за всички услуги.

Автосервизните измами – коректност и сигурност към клиента

Трето, документите за автомобилната услуга се проверяват внимателно. Четвърто, всеки сервиз се ангажира да приема клиенти в строго предвидено време, без закъснения и опашки. Пето, нашите центрове за грижи за автомобили, са оборудвани с модерно оборудване. И разполагат с места за почивка на клиентите с удобни дивани, телевизор, безплатен Wi-Fi интернет. Освен това, преди да се свържете с нашата компания. Направете проучване в интернет и ще получите отличен рейтинг за нашата компания. Това позволява да се защити собственикът на автомобила от неоправдано увеличенено заплащане. При регистрация за авторемонтна дейност, клиентът предварително знае крайната цена на ремонта на автомобила. Ако по време на ремонта възникнат въпроси или несъгласия с обслужващия център, клиентът може да се свърже с личния асистент. Той придружава всяко заявление от момента на регистрацията, до завършването на ремонта. Този подход помага на клиентите, да следят качеството на услугите, предоставяни от нас, за да спестят време, пари и нерви.