бензинов двигател

Бензиновият двигател

Бензинов двигател е всеки бутален двигател с вътрешно горене. Той работи по следния принцип. Когато малко количество високоенергийно гориво като бензин влезе в затворен цилиндър и се запали. Се отделя голямо количество енергия като разширяваща се газ. Полученото количество енергия е достатъчно, за да прекара автомобила на разстояние от около 1,5 километра. По-добре е обаче тази енергия да се използва не за изминатите километри на автомобила, а за ефективно използване на тази енергия. Например, за да се създаде основната част от автомобилния двигател. Това става възможно, ако можете да създадете цикъл, който ви позволява да правите обороти с честота няколкостотин пъти в една минута. Понастоящем производството на почти всички автомобили използва четири-тактов цикъл на изгаряне. Предназначен да преобразува енергията на горивото в механична енергия. Този цикъл от четири такта се нарича още цикълът на Ото, наречен така през 1867 г. в чест на неговия изобретател Николаус Ото.

Как се наричат работните ходове на двигателя

Работните цикли на бензиновия двигател се наричат: Ход на всмукване, Ход на компресия, Работно време и Такт освобождаване. С помощта на биелата, буталото е свързано с коляновия вал. По време на цикъла в бензиновия двигател се извършват следните процеси. Буталото започва да се движи от горе до долу. Това отваря всмукателния клапан за по-нататъшно движение на буталото. Цилиндърът постепенно се пълни с въздух и бензин. За да се смеси бензин на този етап, въздухът се нуждае от много малко гориво. Буталото се издига, компресирайки въздушно-горивната смес. Тази компресия допринася за образуването на мощна експлозия. Когато буталото достигне горната точка на цилиндъра, свещта запалва горивото. Бензинът се възпламенява и буталото започва отново да се движи надолу. След като буталото достигне дъното на своя ход, изпускателният клапан се отваря. И изгорелите гозове навлизат в ауспуховата тръба. Изпускателният клапан е проектиран да извежда продуктите на горенето през изпускателната тръба.

Устройство на бензинов двигател

След като всички продукти на горенето излязат, бензиновият двигател е готов за началото на следващия цикъл. Тоест трябва да се отбележи, че в резултат на работата на двигателя с вътрешно горене се получава въртеливо движение. Това се дължи на факта, че в бензиновия двигател има колянов вал, който преобразува линейното движение на буталата в ротационен. За въртене на колелата на колата е идеалното въртеливо движение. Цилиндърът е най-важната част от бензиновия двигател. В цилиндъра буталото прави транслационни движения. Като правило, тези двигатели са монтирани в косачки. За автомобили направени бензинови двигатели с голям брой цилиндри. Може да има четири, шест или осем. При многоцилиндровите двигатели цилиндрите могат да бъдат разположени както следва. Необходимо е да се има предвид, че различното разположение на цилиндрите има както предимства, така и някои недостатъци. Които влияят върху управляемостта, производствените разходи и характеристиките на формата.

Основни части на бензинов двигател

Поради тази разлика в двигателите, някои видове двигатели са подходящи само за определени автомобили. Бензиновият двигател се състои от следните основни части:
Буталото. Тя е метална част с цилиндрична форма, разположена вътре в цилиндъра която се движи нагоре и надолу.
Клапани. Има всмукателни и изпускателни клапани, които се отварят в определено време. И са предназначени за всмукване на гориво и въздух и отработени газове. За да се поддържа плътност в горивната камера по време на цикъла на сгъстяване и горене, двата клапана са в затворено положение. Свещ. Придава на искрата необходимостта да възпламени въздушно-горивната смес, което осигурява процеса на горене. За да може двигателят да работи правилно, искрата трябва да се използва в точно определен момент. Бутални пръстени. Осигурете плъзгащо се уплътнение между външния ръб на буталото и вътрешния ръб на цилиндъра. Тези пръстени изпълняват следните функции.

Функции на бензинов двигател

Те не позволяват на гориво-въздушната смес да попадне в картера от горивната камера по време на хода на компресия и работния ход. Не допуска маслото от картера да влезе в горивната камера, където може да се запали и да изгори. В повечето автомобили, чиито бензинови двигатели горят масло, буталните пръстени вече са остарели и не могат да осигурят необходимата компресия. Колянов вал. Преобразува постъпващото движение на буталата в ротационно. Обгражда коляновия вал. Картерът съдържа малко количество масло, което се събира на дъното на картера. Свързва коляновия вал и буталото. Той може да се върти от двете страни, за да промени ъгъла, докато буталото се движи и коляновият вал се върти. Повече информация, как работи бензиновият двигател, може да намерите във сайта на Пътна Помощ Албена Експрес