видове двигатели

Видове двигатели

В тази статия ще научим за различните видове двигатели. Класификацията на двигателите зависи от вида на използваното гориво, цикъла на работа, броя на хода. Вида на запалването, броя на цилиндрите, подреждането на цилиндрите, клапанното устройство, видовете охлаждане и др. Тези двигатели се използват в различни области като в автомобилната индустрия, авиационната промишленост. Морската промишленост и други. Според тяхната пригодност се използват в различни области. Нека да обсъдим различните типове двигатели един по един. Видове двигатели. По принцип двигателите са два вида, това са двигатели с външно горене и двигатели с вътрешно горене. Външен двигател с вътрешно горене. При двигателите с външно горене горенето на гориво се извършва извън двигателя. Пример, парна машина. Двигател с вътрешно горене. В двигателя с вътрешно горене горивото се извършва вътре в двигателя. Двутактовият и четиритактовият бензинов и дизелов двигател са примери за това.

Видове двигатели с вътрешно горене

Съществуват няколко вида двигатели с вътрешно горене а класификацията им зависи от различните основи. Двигателите са класифицирани на следната основа, видове проектиране. Възвратно- постъпателен двигател: В буталния двигател има бутало и цилиндър. Буталото прави възвратно-постъпателно движение в цилиндъра. Поради възвратно-постъпателното движение на буталото, той се нарича бутален двигател. Двутактовите и четиритактовите двигатели са често срещаните примери за бутален двигател. Ротационен двигател: В ротационен двигател, роторът върти въртеливо движение за производство на енергия. Няма възвратно-постъпателно движение. В камерата се намира ротор, който прави въртеливо движение вътре в камерата. Ротационен двигател на Ванкел, турбинни двигатели са ротационни двигатели. Видове използвано гориво. Въз основа на използваните видове гориво, двигателят се класифицира като бензинов двигател, дизелов двигател и газов двигател.

Цикъл на работа

Бензинови двигатели: Двигателят, който използва бензин за своята работа, се нарича бензинов двигател. Дизелов двигател: Двигателят, който използва дизел за работа, се нарича дизелов двигател. Газов двигател: Двигател, използващ газово гориво за работа, се нарича газов двигател. Въз основа на цикъла на експлоатация типовете двигатели са. Двигателя на Ото. Тези видове двигатели работят на цикъл Ото. Дизелов цикъл на двигателя: Двигателят, работещ по дизелов цикъл, се нарича дизелов двигател. Двигател с двоен цикъл или полу дизелов цикличен двигател: Двигателят, който работи както на дизелов, така и на Ото цикъл, се нарича двуцикличен двигател или полу дизелов двигател. Брой тактове. На базата на броя на ударите, типовете двигатели се разделят на няколко вида. Четиритактови двигатели: Това е двигател, при който буталото се движи четири пъти ie2 нагоре и надолу движение в един цикъл на силовия удар се нарича четиритактови двигатели.

Различни типове двигатели – Цикъл на работа

Двутактови двигатели: Двигателят, в който буталото се движи два пъти. Тоест един от ВМТ към БДК и друг от БДК към ВМТ за производство на мощност, се нарича двутактови двигатели. Двигател за запалване на гореща точка: Този тип двигател не се използва в практиката. Въз основа на запалването, двигателите се класифицират като: Двигател с искрово запалване. В двигателя с искрово запалване има запалителна свещ, която е монтирана на главата на двигателя. Свещта произвежда искра след сгъстяването на горивото и запалва въздушната горивна смес за горенето. Бензиновите двигатели са двигатели с искрово запалване. Двигател на компресионно запалване. В двигателя с компресионно запалване няма свещ на главата на цилиндъра. Горивото се запалва от топлината на сгъстения въздух. Дизеловите двигатели са двигател с компресионно запалване. Въз основа на броя на цилиндрите в двигателя, типовете двигатели са. Едноцилиндров двигател: Двигател, който се състои от един цилиндър, се нарича едноцилиндров двигател. Обикновено едноцилиндровите двигатели се използват при мотоциклети, скутери и други самоходни машини.

Разположение на цилиндрите

Двуцилиндров двигател: Двигателят, който се състои от два цилиндъра, се нарича двуцилиндров двигател. Многоцилиндров двигател: Двигател, който се състои от повече от два цилиндъра, се нарича многоцилиндров двигател. Многоцилиндровият двигател може да има три, четири, шест, осем, дванадесет и шестнадесет цилиндъра. Въз основа на подреждането на цилиндрите класификацията на двигателите е. Вертикален двигател: при вертикални двигатели, цилиндрите са разположени във вертикално положение, както е показано на диаграмата. Хоризонтален двигател: При хоризонталните двигатели, цилиндрите са поставени хоризонтално, както е показано на диаграмата, дадена по-долу. Радиален двигател: Радиалният двигател е с възвратно-постъпателен тип двигател с вътрешно горене. При който цилиндрите излъчват навън от централен картер като спиците на колело. Когато се гледа отпред, тя прилича на стилизирана звезда и се нарича „звезден“ двигател. Преди газотурбиният двигател да не стане преобладаващ, той обикновено се използва за авиационни двигатели.

V-образен двигател

При двигатели тип V-образен. Цилиндрите са разположени един срещу друг, които имат някакъв определен ъгъл между тях. Ъгълът между двете страни е възможно най-малък, за да се предотврати проблемът с вибрациите и балансирането. В двигатели тип V-образен, цилиндрите са подредени в три реда, така че да образуват подредба V-образен. V-образеният двигател, се произвеждат в 12 цилиндрови и 16 цилиндрови двигатели. Мотор с противоположни цилиндри. В противоположния цилиндров двигател, цилиндрите са разположени срещуположно. Буталото и шайбата показват идентично движение. Той работи гладко и има по-балансиращо действие. Размерът на противоположния цилиндров двигател се увеличава поради неговото разположение. Разположение на клапаните. Според всмукателния и изпускателния клапан, в различни положения в цилиндровата глава или блока, автомобилните двигатели се класифицират в четири категории. Тези споразумения се наричат ​​„L“, „I“, „F“ и „T“.

Лесно е да запомните думата „LIFT“

L-двигател: При този тип двигатели, входящите и изпускателните клапани са разположени една до друга и се управляват от един разпределителен вал. Цилиндърът и горивната камера се оформят и обръщат L. I-head двигатели, входящите и изпускателните клапани са разположени в главата на цилиндъра. Един вентил задейства всички клапани. Тези видове двигатели се използват предимно при автомобилите. Това е комбинация от I-head и F-head двигатели. При това един клапан, обикновено входящ клапан, е в главата и изпускателният клапан се намира в цилиндровия блок. И двата комплекта клапани се управляват от единичния разпределителен вал. В Т-образни двигатели, входящият клапан, разположен от едната страна, и изпускателният вентил от другата страна на цилиндъра. Тук трябва да работят два разпределителни вала, един за всмукателния клапан и друг за изпускателния клапан. Въз основа на видовете охлаждане двигателите се класифицират като

Видове двигатели

Двигатели с въздушно охлаждане. В тези двигатели въздухът се използва за охлаждане на двигателите. При двигатели с въздушно охлаждане цилиндрите са разделени и се използват метални ребра. Които осигуряват излъчваща повърхност, която увеличава охлаждането. Двигателите с въздушно охлаждане, обикновено се използват при мотоциклетите и скутерите. Двигатели с водно охлаждане: В двигатели с водно охлаждане водата се използва за охлаждане на двигателя. Двигателите с водно охлаждане се използват в автомобили, автобуси. Камиони и други четириколесни превозни средства, тежкотоварни моторни превозни средства. Във водата се добавя антифриз, който не позволява на двигателя да замръзне. Всеки двигател с водно охлаждане, има радиатор който охлажда двигателя. Стационарен двигател: Стационарният двигател е двигател, който е поставен на специална рамка, която не се движи. Използва се за задвижване на неподвижно оборудване като помпа, генератор, машини и други.

Квалифициране на двигателя

Автомобилен двигател: Това са типовете двигатели, които се използват в автомобилната индустрия. Например: бензинов двигател, дизелов двигател, газов двигател, двигателите с вътрешно горене попадат в категорията на автомобилен двигател. Локомотивен двигател: Това са двигателите, които се използват при влаковете, се наричат ​​локомотивни двигатели. Морски двигател: Двигателите, които се използват в морската пехота за задвижване на кораби, се наричат ​​морски двигател. Авиационен двигател: Видовете двигатели, които се използват при самолетите, се наричат ​​авиационен двигател. Радиални и газотурбинни двигатели се използват за задвижване на въздухоплавателни средства.