горивната система

Горивната система на автомобила

Горивната система на автомобила се състои от мрежа, която включва резервоар за гориво, горивна помпа, филтър и инжектори. Които са отговорни за доставянето на гориво към двигателя, когато двигателя тръгва да пали. По същество, функцията на горивната система на превозното средство е да съхранява и доставя гориво към двигателя. Системата за всмукване на гориво към цилиндрите на двигателя е мястото, където горивото се смесва с въздуха. И след това може да се компресира в цилиндъра на двигателя и да се запали, за да произведе енергия. Тя помагат за доставката на гориво към двигателя, както е необходимо за запалване на двигателя. Целта на горивната система е да осигури смес от гориво и въздух към двигателя на автомобила. Горивните системи са проектирани по различен начин за бензиновите и дизелови двигатели.

Горивната система при стартиране на автомобила

Когато стартирате двигателя на автомобила, горивото се изпомпва от резервоара за гориво. Което след това преминава през горивните тръби и се подава през горивния филтър към горивните инжектори. Всмукателната система на двигателя е мястото, където горивото се смесва с въздух, пулверизира се и се изпарява. Основните симптоми на всякакъв тип горивна система на превозното средство. Която показва признаци на износване или влошаване, включват трудност при стартиране на двигателя. Това са, прекомерен дим на двигателя, явни миризми на гориво и спиране на двигателя по време на шофиране. Ако забележите някой от тези проблеми, ние препоръчваме да се провери автомобила, за да се избегне неочаквана повреда. По въпроса за поддръжка на горивната уредба, специалистите призовават за бдителност към шофьорите. Когато зареждат „определени“ горива на бензиностанциите. Това гориво може да повреди двигателя и системата за филтриране.

Eлементи на горивната система

Работата на двигателя може бавно да намалее. Поради натрупването на мръсотия, която запушва жизненоважни части на горивната система. Това води до намаляване на разхода на горивото и мощността. Горивната помпа, нагнетява и отговаря за подаването на гориво към двигателя, когато е необходимо. Всеки компонент трябва да работи безпроблемно, за да постигне очакваната мощност и надеждност на превозното средство. С течение на времето, мощността на двигателя може бавно да намалее. Поради натрупване на малки частици. Които запушват жизненоважните части на горивната система, това води до намален разход на горивото и мощността. Инжекторът за гориво е последния елемент във вашия двигател, преди да се възпламени горивото в горивната камера. Карбураторите са обичайният метод за доставка на гориво, за повечето превозни средства до края на 80-те години. Повечето карбуратори са ръчни, не-електрически устройства, които се използват за смесване на горивото с въздуха.

Горивната система при карбураторите

По този начин, се получава запалима или експлозивна смес за двигателите със вътрешно горене. В последствие, карбураторите са били заменени с електронно впръскващи устройства за гориво. Всмукателен клапан. Клапанът се отваря, за да позволи въздушната горивна смес да бъде вкарана в горивната камера. Отлаганията върху всмукателните клапани могат да ограничат или да променят потока на въздушно-горивната смес в горивната камера. Горивото може да се придържа към отлаганията на всмукателния клапан. И да не влиза в горивната камера, когато е необходимо. Подходящата добавка за гориво може да помогне да се преодолеят тези ефекти и да се възстанови загубената мощност на двигателя. Да проверим, каква роля играе буталото на двигателя в автомобила. Буталото се движи нагоре и надолу и преобразува налягането от горенето в движение. Доказано е, че детергентните добавки, които могат да помогнат за отстраняването или намаляването на отлаганията.

Горивната система на буталото

Са ефективни за намаляване или премахване на свързаната с депозита управляемост и загубата на мощност. Тук се случва изгаряне на въздушно-горивната смес. Отлаганията в горивната камера, могат да повлияят на преноса на топлина и компресията на въздух-гориво. Излишната топлина може да предизвика преждевременно запалване и чукане. Някои превозни средства съдържат сензори за детонация. Които се използват за определяне на предварителната детонация на двигателя. С тези сензори компютърът деактивира двигателя, за да елиминира този симптом. Който има неблагоприятен ефект върху мощността на автомобила. Отлаганията на горивната система ще предизвикат чукане, поради което е толкова важно да поддържате горивната система чиста. Всички двигатели с вътрешно горене се нуждаят от три неща, за да работят. Въздух, гориво и искра. Горивната система е от решаващо значение за съхранението и доставянето на бензин или дизелово гориво, от което двигателят трябва да работи.

Резервоар за гориво

Мислете за него като за съдова система, със сърце (горивна помпа), вени (горивни линии) и бъбреци (филтър). Отказът в някоя от тези компоненти на горивната система има същите опустошителни ефекти както в тялото ви. Нека бъдем по-задълбочени със всяка част. Основно резервоара за вашето гориво. Когато заредите на бензиностанция, горивото преминава надолу по тръбата за пълнене и навлиза в резервоара. В резервоара има изпращащо устройство, което казва на горивния манометър, колко гориво има в резервоара. През последните години резервоарът за гориво стана малко по-сложен, тъй като сега често се помещава горивната помпа. И има повече контроли за емисиите, за да се предотврати изтичането на пари във въздуха. При по-новите автомобили, горивната помпа обикновено се монтира в резервоара за горивото. По-старите автомобили имат горивната помпа, която е прикрепена към двигателя или върху купето между резервоара и двигателя.

Горивна помпа

Ако помпата е в резервоара или на рамата, тя е електрическа и се управлява от акумулаторната батерия на автомобила. Горивните помпи, монтирани към двигателя, използват движението на двигателя, за да изпомпват горивото. Най-често се движат от разпределителния вал, но понякога и от коляновият вал. Чистото гориво е от решаващо значение за живота и работата на двигателя. Горивните инжектори и карбураторите имат малки отвори, които лесно се запушват. Така че филтрирането на горивото е необходимост. Филтрите могат да бъдат преди или след горивната помпа, понякога и между двете. Най-често те се изработват от хартиен елемент, но могат да бъдат и от неръждаема стомана или от синтетичен материал. Те са проектирани за еднократна употреба в повечето случаи. Някои горивни филтри притежават миеща се мрежа, което елиминира необходимостта от подмяна. Повечето автомобили след 1986 година, пристигат директно от завода с вградени електрически помпи.

Горивни инжектори

Вместо карбуратор за смесване на горивото и въздуха е монтиран компютър. Който контролира, инжекторите на горивото когато се отварят, по този начин, горивото попада в цилиндрите на двигателя. Това води до по-ниски емисии и по-добра икономия на горивото. Горивният инжектор е всъщност малък електрически вентил, който се отваря и затваря с електрически сигнал. Чрез инжектиране на горивото близо до цилиндровата глава, горивото остава пулверизирано, така че да гори по-добре, когато се запали от свещта. Карбураторът поема горивото и го смесва с въздуха, без да има нужда от компютърна намеса. Макар и прости в експлоатация, те често се нуждаят от често настройване и възстановяване. Ето защо, карбураторите на по-новите автомобили са премахнати и са заменени с разпръсквачи. Бихме казали, че най-често срещаният проблем е запушен горивен филтър. Уверете се, че следвате препоръките на производителите, когато трябва да смените горивния филтър.

Често задавани въпроси

Тази информация трябва да бъде в ръководството на автомобила ви. Симптомите включват, прекъсване при високи скорости или двигател който изобщо не пали. Винаги проверявайте първо системата за запалване. Ако тя е наред, следващият подозрителен елемент е винаги горивният филтър. Следващият най-често срещан проблем е отказването на горивната помпа. Повечето съвременни електрически горивни помпи, се чуват как работят, когато завъртите ключа на контакт. Ако не чуете как помпата работи и автомобилът ви не иска да запали, това може да бъде вашата горивна помпа. Първото нещо, което механикът трябва да провери, това е релето, което изпраща ток към помпата. Ако релето не работи правилно, помпата трябва да бъде подменена с нова. Последно, но не и по важност, са мръсните инжектори. Докато горивният филтър не пречиства добре горивото, автомобилът няма да работи нормално. С течение на времето наслагванията и малките частици се подават към инжекторите.

Как работи горивната система на двигателя

Това може да запуши инжектора и да му попречи да достави гориво, от което се нуждае двигателят. Също така, това може да доведе до отваряне на инжектора и да изпрати твърде много гориво в двигателя. Редовното добавяне на почистващо устройство за горивна система. Като STP Injector Cleaner или Techtron почистваща система за горивни системи, може да помогне за поддържането на чисти инжектори. Повечето бензиностанции и магазини за авто части, предлагат почистващи препарати. Преди употреба го разклатете и го изсипете в пълен резервоар с гориво. Препоръчвам ви да правите това на всеки 3 месеца, за да поддържате инжекторите си като нови. Повечето автосервизи предлагат и услуга за почистване, където изключват горивния тръбопровод и промиват цялата система. Това е необходимо, само когато инжекторите са запушени прекалено много. И добавките закупени от магазина, не може да ги отпушат. Редовната употреба на добавки в резервоара, ще ви накара да не плащате за тази услуга.