двигател

Двигател

Ние често говорим за изходната мощност, когато става въпрос за двигател с вътрешно горене. Преди един век са проведени различни изследвания за проучване и промяна на факторите. Влияещи на мощността на един двигател с интегрална схема, конфигурацията на двигателя като договори е решена след тези различни изследвания. Сега нека да помислим, има ли някакъв ефект на размера на цилиндъра върху мощността на двигателя ? Какви са последиците от конфигурацията като кубичен капацитет на изхода. Какво е коефициент на компресия ? Степента на сгъстяване на двигателя е съотношението на общия обем на горивната камера към обема, останал след пълно компресиране, тоест. Казано с прости думи, това е съотношението между общия обем на горивната камера, което е останало. Когато буталото е в долната си мъртва точка и обемът, оставен вътре в горивната камера. Когато буталото се придвижва до горната си мъртва точка.

Компресия на двигател с вътрешно горене

Да разгледаме двигател с общ обем 1000 кубика, от който 900 кубика е обемът. Тоест обемът покрит от буталото, когато се движи от долна мъртва точка към горна мъртва точка и има 100 кубичен обем към него. Така коефициентът на компресия ще бъде 1000:100 или 10:1. Установено е, че по-голямото съотношение на компресия ще бъде с по-голяма изходна мощност. Степента на сгъстяване на дизеловия е много по-висока от тази на бензиновия. За бензиновите двигатели степента варира от 10:1 до 14:1, а за дизеловите варира от 18:1 до 23:1. Какво е съотношението нужди от компресия ? Степента на сгъстяване на двигател е проектен критерий. Който трябва да бъде определен от проектантския екип при проектирането на двигателя се избира според неговите нужди. Тъй като влияе директно на неговата мощност.

Разлика между компресията на бензинов и дизелов двигател

Необходимостта от компресия е различна за дизеловите и бензиновите двигатели, които са както следва. Бензинов – Ако говорим за 4-тактов бензинов двигател, коефициентът на компресия има своя собствена значимост. Както всички знаем, горивната смес на бензиновия влиза в горивната камера по време на всмукване. За правилното смесване и изгаряне на тази въздушно-горивна смес, се изисква компресиране. Което се извършва от двигателя при хода на буталото, така че за правилното изгаряне на въздушно-горивната смес е необходим. Добър коефициент на сгъстяване на бензиновия двигател, което от своя страна осигурява по-добра термична ефективност. Налягането във вътрешността на цилиндъра се увеличава по време на хода на компресия. Което от своя страна, повишава температурата на въздушно-горивната смес. Което води до пълно или правилно изгаряне на горивото, когато свещта произвежда искра. Която от своя страна осигурява по-добра икономия на гориво и също предотвратява двигателя от различни дефекти като чукане.

Компресия на бензинов двигател

Бензиновият двигател, осигурява балансирана мощност и скорост. Бензиновият обикновено има съотношение на компресия от 10:1 до 14:1 в зависимост от изискванията за приложение и дизайн. Дизелов двигател – Когато става въпрос за дизелов двигател, коефициентът на компресия има по-голямо значение като. В дизеловия двигател е необходима висока компресия, тъй като той няма свещ. Така че изгарянето на горивото напълно зависи от компресията на въздуха. Осигурен от хода на компресия на дизеловия цикъл, поради което е известен и дизеловият, като двигател с компресионно запалване. Дизеловият двигател с висок коефициент на сгъстяване, осигурява по-висока компресия. Тоест, осигурява повишаване на налягането. Което е необходимо за повишаване на температурата на компресиращия въздух. До степента на температурата на автоматично запалване на горивото.

Какво създава компресията на двигателя

Което трябва да се разпръсква от инжекторите на горивото, което от своя страна осигурява пълно или правилно изгаряне на гориво. Дизеловите двигатели са известни с това, че осигуряват висока изходна мощност, която се дължи на високата степен на компресия. Както знаем, че по-високата компресия ще бъде топлинната ефективност или работната мощност. Дизеловият двигател с висока компресия, осигурява висока икономия на гориво, благодарение на по-високата топлинна ефективност. Която е осигурена от високото компресионно горене. Дизеловите двигатели обикновено идват с по-високи коефициенти на компресия, които варират от 18:1 до 23:1 в зависимост от приложението и изискванията на дизайна. Дължина на хода – Дължината на хода на буталото е дължината на горивната камера или разстоянието между долна и горна мъртва точка, на цилиндъра. Коефициентът на сгъстяване, зависи от дължината на хода на буталото.

Критерии за проектиране от които зависи степента на компресията

Като по-високата дължина на хода на цилиндъра на двигателя е по-висока и това ще бъде неговата компресия. Диаметър на отвора на цилиндъра. Формата на цилиндъра е цилиндрична, така че диаметърът на отвора е вътрешният диаметър на цилиндъра, в който се движи буталото. Степента на сгъстяване, зависи от диаметъра на отвора. Квадратен – Това са типът двигатели, при които дължината на хода на цилиндъра е равна на диаметъра на отвора на цилиндъра. Който дава правилна балансирана мощност и скорост на изхода. Практически, нама квадратен, но двигателите от формула 1 са приблизително квадратни. Брой цилиндри – Броят на цилиндрите се отразява и на тяхната компресия. Тъй като той има по-голям брой бутала, осигурява по-високи коефициенти на компресия. От горните критерии за проектиране може да се заключи, че двигателите, които са по-големи по размер. Имат висок коефициент на сгъстяване, отколкото по-малките.

Каква е разликата между бензиновия и дизеловия двигател

Благодарение на това изискване за по-големи размери на вградените двигатели с висока компресия, се въвеждат V-образни двигатели. Които осигуряват висока степен на компресия с компактен размер. Бензиновият работи на цикъла на Ото, докато дизеловият работи на дизелов цикъл. При бензиновия въздухът и бензинът се смесват в карбуратора и той навлиза в цилиндъра. При дизеловия горивото първо се подава в цилиндъра от горивен инжектор. И след това се смесва с въздуха вътре в цилиндъра. При бензиновия двигател първо се извършва компресия на въздух и бензин, след което се запалва от електрическа искра. В дизеловия само зарядът на въздух се компресира и запалването се извършва от топлината на сгъстения въздух. Степента на сгъстяване при бензиновия е по-ниска в сравнение с дизеловия. Мощността, разработена в бензиновия двигател, е ниска поради по-ниската степен на сгъстяване.

Разлики между бензиновия и дизеловия двигател

В дизеловия двигател мощността е по-голяма поради по-високата степен на компресия. Бензиновият е снабден със свещ, а дизеловият е снабден с горивен инжектор. При бензиновия двигател горивото е с висока волатилност. При дизеловия горивото с по-малко летливост се изгаря. Бензиновите двигатели се използват в леки превозни средства като автомобил, мотоциклети, скутери и др. Дизеловите се използват в тежки превозни средства като автобуси, камиони, локомотиви и други. Разходът на гориво в бензиновия двигател е по-висок от този на дизеловия. Бензиновият двигател е по-лек, докато дизеловият е по-тежък. Честото ремонтиране се изисква при бензиновите, но ремонта на дизеловия се извършва след по-дълго време. Проблема при бензиновите е много по-малък в сравнение с дизеловия двигател. Бензиновият двигател е намалил първоначалните разходи и разходите за поддръжка, но първоначалната и поддръжката на дизеловия е висока.