дизелов двигател

Дизелов двигател

Дизеловият двигател е сходен по дизайн с бензинов, с точно такива бутала, цилиндри и свързващи пръти. Въпреки това, този двигател има значително по-голяма тежест и размери, в сравнение с бензиновия двигател. Благодарение на това, дизеловите двигатели са способни да възприемат високи натоварвания. Коефициентът на сгъстяване е 19-24 единици, а при бензиновия двигател – 9-11 единици. Методите за формиране на въздушно-горивната смес, имат фундаментални различия между бензинов и дизелов двигател. В бензиновия двигател, образуването на смес, става във всмукателната система. След което се запалва във цилиндъра с помощта на свещ. В дизеловия двигател въздухът и горивото се доставят по отделно. Първият чист въздух влиза в цилиндрите. След което горивото се инжектира в горивната камера под високо налягане и горивото почти веднага се само възпламенява.

Предимства и недостатъци на дизелов двигател

При самозапалване на горивото в цилиндъра настъпва рязко повишаване на налягането. Следователно, дизеловият двигател се характеризира с повишен шум и твърдост на работата. Този тип организация на работния поток позволява на двигателя да работи на слаби смеси и позволява използването на по-евтини горива. Така че дизеловият двигател има по-висока ефективност. Той има и по-добри екологични характеристики. Тъй като работата с лоши смеси спомага за намаляване на вредните вещества в атмосферата. Недостатъците на дизеловите двигатели, се проявяват в повишени вибрации и шумове, трудностите при студен старт и по-ниска мощност. Но тези проблеми практически не се забелязват при съвременните дизелови двигатели. Основните видове дизелови двигатели. Съществуват няколко вида дизелови двигатели, които се различават по конструкцията на горивната камера. Дизелов двигател, който е снабден с неразделена горивна камера, който още се нарича дизелови двигатели с директно впръскване.

Работа на дизелов двигател

Горивото се впръсква в пространството на буталото с горивната камера. Като цяло, директното впръскване се използваше при ниско скоростни двигатели с голям работен обем. Това се дължи на факта, че са възникнали трудности в процеса на горене и се наблюдава повишена вибрация и шум. Въвеждането на помпи за впръскване на гориво под високо налягане, наричани още горивни помпи с високо налягане, са оборудвани с електронно управление. Както и оптимизиране на горивния процес и двустепенно впръскване на гориво. Позволиха постигането на стабилна работа на дизеловия двигател с неразделена камера при обороти до 4500 оборота в минута. Поради това е възможно да се подобри нейната ефективност и да се намали шума и вибрациите. Дизеловия двигател, който има отделна горивна камера, се счита за най-често срещания двигател днес. Той инжектира горивото, което се извършва в допълнителната камера, вместо в отделен цилиндър.

Дизелов двигател и неговата горивна система

Най-често се използва вихрова камера, тя се намира в цилиндровата глава и е свързана със специален канал към цилиндъра. Така че въздухът по време на компресия и проникване в завихрящата камера е интензивно усукан. Това спомага за подобряване на процесите на образуване на смеси и самозапалване. Във вихровата камера започва процесът на самозапалване, който след това продължава в главната горивна камера. При цилиндъра, скоростта на повишаване на налягането намалява с отделна горивна камера. Което от своя страна намалява шума на двигателя и увеличава максималната скорост. Около 90% от автомобилите и джипове са оборудвани с двигатели с вихрови камери. Системата за впръскване на гориво е най-важната система в дизеловия двигател. Той е отговорен за доставянето на точно определено количество гориво при дадено налягане и в даден момент. Поради високото налягане на горивото и изискванията за точност на горивната система се счита за скъпо и трудно.

Основни елементи на дизелов двигател

Основните му елементи са: дюзи, горивен филтър, инжекционна помпа, горивна помпа за високо налягане. Горивна помпа с високо налягане в дизелови двигатели. Горивната помпа според строго определена програма доставя гориво към инжекторите, в зависимост от режима на работа на дизеловия двигател. Водачът, при натискане на педала на газ не увеличава подаването на гориво, а само променя програмата на работа на регулаторите. Регулаторите променят подаването на гориво, според строго определени зависимости. Налягане на налягането, скорост и положение на лоста за управление. Модерните джипове обикновено са снабдени с помпа за впръскване, а помпи от този тип се използват при дизеловите двигатели. Те осигуряват равномерно подаване на гориво през цилиндрите. И благодарение на скоростта на регулаторите работят добре при високи скорости. В горивната система на дизеловия двигател, не е по-малко важен елементът от инжекционната помпа. Заедно с него, тя доставя строго дозирано количество гориво в горивната камера.