закупуване на автомобил

Закупуване на автомобил втора употреба

Какво трябва да разгледате при закупуване на автомобил. Проверка на купето на автомобила. Проверка под капака. Проверка на автомобила по време на шофиране. Ако мислите за си закупите употребяван автомобил, добре ще е да знаете колко объркващо може да бъде това. Има толкова много неща, които се считат, че това може да е обезкуражаващо преживяване. Особенно ако купувате автомобил втора употреба за първи път. Има много неща, които трябва да видите преди да закупите употребяван автомобил. Но най-важен е фактора, физическата проверка на самият автомобил, преди да вземете вашето окончателно решение. Закупуване на автомобил втора употреба от автокъща или от частно лице.

Проверка на формата на автомобила

При закупуване на автомобил, уверете се, че автомобилът е паркиран на равна повърхност, преди да го проверите. Това е за да сте сигурни, че ще можете да проверите гумите на автомобила. И да видите дали автомобилът е имало удар. Внимателно проверете боята на автомобила, като вземете под внимание всякакви ръждиви петна или драскотини. Колата трябва да бъде чиста, така че състоянието на боята да е видима. Погледнете страничните части на автомобила от край до край за вълни, което се показва при боядисване. Прокарайте пръста си по ръбовете на ставите между панелите. Грапавостта показва остатъците, които са останали от маскиращата лента. Проверете багажника на автомобила, за да сте сигурни, че той все още е в добро състояние. Не трябва да има никакви признаци на ръжда, или влизане на вода, поради пукнатини или дупки. Носенето на вещи вътре в багажника показва състоянието на автомобила.

Проверка на гумите на автомобила

Гумите на автомобила трябва да бъдат износени равномерно и да са еднакви. Погледнете повърхността на гумата за неравномерно износване. То може да бъде причинено от износени накрайници на кормилното управление и окачването. Никога не купувайте повреден автомобил. Проверете основата която държи цялата предница и която свързва предните калници и държи горната част на радиатора. Тя може да бъде заварена или нитована. Проверете главите на болтовете в горната част на калниците. Ако са надраскани, това показва че калниците са били сменени или ремонтирани след катастрофа. Проверете изпускателната система и всяко ръждиво тяло. Потърсете малки дупки в системата на ауспуха, защото може да има изпускане на отработените газове. Проверете изпускателната тръба с пръста си. Мазната мръсотия означава важен проблем. Запалете автомобила. Бялата пара от ауспуха също е лош знак.

Проверка под капака на двигателя

При закупуване на автомобил, проверете под шасито на автомобила за всякакви индикации за вдлъбнатини, повреди или ръжди. Всичките тези признаци може да бъдат признаци, че колата е била удряна или повредена. Всеки калник отвътре където се свързва за рамата. Трябва да има оригинален знак с автомобилен идентификационен номер на автомобила. Ако знакът не е на мястото си, това означава че калника е заменен. Проверете маркучите и връзките. Те не трябва да са напукани. Маркучите на радиатора не трябва да са меки. Проверете двигателя за всякакви течове или за корозия. Погледнете блока на двигателя, дали има тъмнокафяви маслени петна. Ако намерите такива, това показва че има оттечка в уплътненията и може да доведе до скъп ремонт за в бъдеще. Проверете спирачната течност и резервоара, за да сте сигурни че няма да има теч. Свалете капачката на гърловината за пълнене на масло. Остатък от пяна от вътрешната страна показва оттечка на главата.

Проверка на трансмисията и двигателя

Извадете измервателната пръчка на скоростната кутия и погледнете нивото на маслото. Нивото на маслото трябва да сочи горната черта на пръчката. Цвета на маслото трябва да е в розово или в червен цвят. Маслото може да е тъмно, но не трябва да мирише на изгоряло. Маслото на автоматичните кутии се проверява при запален двигател. Проверете състоянието на ангренажния ремък, той е най-важният ремък в двигателя и най-скъпият. Махнете горния капак на ангренажа и вижте дали ангренажният ремък е за смяна. Това може да се провери по надписите на ремъка. Ако на външната част на ремъка няма надписи, значи е за смяна. Ако автомобилът е снабден със верига, не е нужно да се притеснявате за това. Веригата на бензиновите двигатели се сменя, между 250 и 300 хиляди километра. А веригата на дизеловите двигатели се сменя на 350 000 километра. Продължителноста на живота на ремъка е от 60 до 80 хиляди километра.

Вътрешна проверка в автомобила

Какво да проверим при закупуване на автомобил. Влезте в колата. Проверете седалките и тапицерията на автомобила за всякакви дупчици, разкъсвания, петна или друг вид повреди. Проверете дали климатичната система на автомобила работи добре, като го включите. Ако климатизацията е задължителна, купете автомобил с охладител R134. Проверете километража на автомобила за пробега. Това е важно, защото пробегът показва възрастта на автомобила. Средно нормалният шофьор кара между 15 000 и 30 000 километра на година. Но това зависи от много фактори. Не забравяйте, че автомобилите са стари и на възраст. Купуването на 10-годишен автомобил с много малки километри, не е непременно добро нещо. Разберете дали автомобилът има борд компютър. Използвайте диагностичен уред за проверяване и отстраняване на грешки. Цената на такъв диагностичен уред е около 200 – 300 лева. Обърнете внимание на предупрежденията точно когато стартирате автомобила. Или когато завъртите клавиша или бутона за старт.

Проверка на електрическата инсталация

Проверете светлините и всички електрически системи на автомобила. Това включва, всички сензори за паркиране, камера за обратно паркиране, радио, CD, музикална инсталация и други. Изпробвайте колата, преди да вземете окончателно решение. Това е може би един от най-добрите начини да опознаете състоянието на автомобила. Следователно, купувачът трябва да направи тест шофиране, преди да се стигне до сделка. Не забравяйте да проверите спирачките на автомобила. Като натискате достатъчно спирачния педал, за да намалите скоростта без да се пързаля автомобила. Опитайте се, да се движите с около 50 км/ч в район без трафик. Не трябва да усещате никаква вибрация от педала на спирачките. Или да чувате каквито и да е писъци или странни шумове. При рязко натискане на спирачката, ще усетите как педалът вибрира, това е ABS на спирачната система. Автомобилът трябва да спре веднага на около 2 метра, с тази скорост.

Преглед на предницата на автомобила

Проверете автомобила за малки вибрации при скорост 70 – 80 километра в час. Слабото треперене по време на движение, може да означава износване на ходовата част на автомобила. Това може да включва, шарнирни болтове, накрайници, кормилна рейка и други. Също така, може да се дължи на неравномерното износване на предницата и гумите на автомобила. Проверете предницата на автомобила, когато направите 90 градусов завой, наляво и след това надясно. Направете това при малка скорост, около 10-15 километра в час. Ако се окаже че има шум в предните колела, това означава че някое от външните карета са за смяна. Проверете историята на сервизната поддръжка, тя трябва да ви даде информация за проблемите на автомобила. Автотранспортните фирми внасят автомобили втора употреба от чужбина. Автомобилите пристигат със сервизни книжки, които имат описание за извършени ремонти. Има случаи, в които употребяваните автомобили се продават поради преминали инциденти или катастрофи.