Защо автомобила гори масло

Когато купувате употребяван автомобил, има много неща, които трябва да проверите, за да сте сигурни, че получавате качествено превозно средство. Има някои лесни неща, които да проверите, как е избледняла боята и дали има някакви издънки в тапицерията. Но има и някои по-трудни неща, които да проверите, които могат да ви разкажат много за колата, която смятате да закупите.

Едно от нещата, които можете да видите е състоянието на гумите. Проверката за странни модели на износване като гума, която е плешива отвътре, но има много протектора отвън, може да означава лошо подравняване или огънати компоненти на окачването, което означава, че колата е в инцидент. Друго нещо, което трябва да разгледаме, е долната страна на колата. Ако е покрита с мазнина и пътна мръсотия, тя може да покаже изтичане на масло, което е позволено да продължи, вместо да бъде фиксирано. Това може да означава, че редовната поддръжка е била пренебрегвана на това превозно средство и може да има повече проблеми, които се крият под капака.

Състоянието на двигател и предаване може да бъде трудно за диагностициране, тъй като никакви проблеми не биха се виждали отвън. Добрият тест често може да ви даде добра представа за състоянието и на двете. Докато шофирате, слушайте за чукане, тиктакане или изтласкване от двигателя и се уверете, че трансмисията се премества плавно.

Другото нещо, което трябва да проверите за по-стара кола, е ако автомобилът гори. Ако притежавате автомобил, който изгаря мазнините, често можете да кажете, като редовно проверявате нивото на маслото на двигателя и забелязвате, че той постоянно пада без никакви външни течове. Ако търсите да закупите кола, можете да проверявате само за изгарянето на масло, като наблюдавате отработения газ за признаци на изгоряло масло. Ако двигателят гори, най-често той се забелязва при стартиране на автомобила, когато двигателят е студен или бързо се ускорява от спиране. Ако автомобилът изгаря маслото, ще забележите някакъв син дим от изпускателната тръба, когато пускате двигателя или ускорявате от спиране.

Една кола може да изгаря петрола по няколко различни причини. Двете най-често срещани са, защото той заобикаля буталните пръстени или изтича покрай уплътненията на клапаните. Вашите бутални пръстени уплътняват горивните газове в цилиндъра на вашия двигател, така че вашият двигател ще направи максималната си мощност, но те също така запечатват моторното масло от горивната камера. Ако буталните пръстени на двигателя са износени от голям пробег или лоша поддръжка, те могат да позволят на малки количества от миналото да се изгорят по време на горивния процес. Така се получава синият дим в изпускателната система по време на ускорението.

Двигателното масло също циркулира около клапаните в главата на двигателя. Около всеки клапан има уплътнения, които предпазват маслото от изтичане в горивната камера. Тези уплътнения могат да се износят от висок пробег, от ниски нива на маслото или просто да изсъхнат и да се напукат, ако колата ви не се движи често. Ако вашите уплътнения на клапата са лоши, те могат да позволят на маслото да проникне покрай тях, докато двигателят ви е изключен, което позволява на маслото да се пуска на буталото. Когато започнете колата си, ще забележите същия син облак от изгоряло масло от изгорелите газове, тъй като събраното масло изгаря върха на буталото.

Ако откриете, че колата ви е износила уплътненията на клапаните и изгаряте масло при пускане в експлоатация, може да обмислите възможността за смяна на уплътненията на клапаните. За съжаление това може да бъде много скъпо поддържащо изделие, тъй като обикновено изисква премахване на главата на двигателя и внимателна работа по всички вентили. По-добрият вариант е да използвате BlueDevil Oil Stop Leak, за да възстановите и ревитализирате уплътненията на клапаните, за да спрете теча и да запазите колата си от изгаряне на масло.