какъв автомобил да изберем

Какъв автомобил да изберем

В живота често трябва да вземаме решение, какво да правим и какъв автомобил да изберем. Какво да купя, къде да го направите, колко да похарчите. Купуването на автомобил не е изключение от правилата. Трябва да помислим кой модел да изберем и какъв да е типът на автомобила. Тези въпроси купувачът решава по различни начини. Помощ от приятели, съвет, съвети на експерти, статии в автомобилни списания. Тази статия също служи като следа за тези, които трудно могат да избират. Нека да поговорим за това с какви двигателни единици са оборудвани автомобилите. И да ги разделим на бензинови, дизелови и газови двигатели. Тук няма да има конкретни съвети за това какво да избереш. Ще сравним всички видове двигатели с най-важните параметри и изборът ще бъде направен от самия купувач. Въртящият момент на дизеловия двигател е по-голям от този на бензинов двигател. Но мощността на двигателите се определя от конските сили на автомобила.

Какъв двигател да изберем

Дизеловите двигатели имат по-голяма мощност. Ето защо, ако планирате да превозвате товари, по-добре е да си закупите автомобил с дизелов двигател. Коефициентът на ефективност на дизеловия двигател надвишава производителността на бензиновия двигател. От това следва, че дизеловият двигател е по-икономичен от бензиновия двигател. Ако годишният разход на дизеловия автомобил няма да бъде повече от 30 процента отколкото бензиновият, тогава няма да имате икономическа изгода от спестяването на гориво. Дизеловите двигатели са по-шумни и имат по-големи вибрации. Докато бензиновият двигател е по-тих и по-спокоен. Работата му почти не се усеща, в сравнение с дизеловия двигател. Стартирането на бензинов двигател не създава проблеми при студено време. Дизеловият двигател създава проблеми при температура под нулата и пали много трудно. Дизеловото гориво трябва да се нагрява, така че да се самозапалва при компресиране.

Проблеми при запалване на дизеловия двигател в студено време

За да се загрее горивната камера, са монтирани подгревни свещи. Но този проблем не свършва през зимата. Ако резервоарът е пълен с лятно гориво, може да има запушване на горивните тръбопроводи и филтрите за гориво. Поддръжката на дизеловите двигатели е абсолютно същата, както при обслужването на бензиновите двигатели. Цените за масла, добавки и други консумативи са приблизително еднакви. Сумата за закупуване на нова инжекционна помпа, в случай на повреда, понякога е равна на покупката на автомобил втора употреба. Бензинът е по-запалимо гориво, затова гори много по-бързо. Дизеловият двигател е много по разпространен по нашите пътища. Ако сравним дизеловия с бензиновия двигател, тогава ще видим че предимството ще бъде в полза на дизеловия двигател. Дизеловите двигатели може да изкарат без ремонт и да преминат милиони километри. Но това зависи само от правилната експлоатация и редовната им подръжка във автосервиз.

Кой двигател е по лесен за обслужване

Бензиновият двигател е много по-лесен за обслужване, отколкото дизеловия двигател. Поради дизайнерските си характеристики, бензиновият двигател се обслужва много по-лесно отколкото дизеловия двигател. Дизеловият двигател загрява много по-бавно. Ако дизеловият автомобил се използва за пътувания при температури под нулата, на кратки разстояния. Двигателят просто няма време да се загрее до определената работна температура. Това ускорява износването на двигателя. Цената на горивото по бензиностанциите непрекъснато нараства, а шофьорите често се чудят дали да преминат на газ. Цената на газта е много по-евтина от цената на бензина. Затова всеки бензинов двигател може да преминава на газ. Оборудването се произвежда за два вида газ, ​​пропан-бутан и метан. Оборудването за метан и неговата инсталация е много по-скъпо, отколкото инсталацията на пропан-бутана, а бутилките на метановата уредба са много по-тежки от пропан-бутана.

Какъв автомобил да изберем и с каква уредба

Използването на газ, значително увеличава живота на двигателя и запалителните свещи. Инсталираното газово оборудване не влияе на работата на бензиновия двигател. Превключвателят който е монтиран в интериора на автомобила, позволява да се превключва работата на двигателя към различно гориво. Което позволява на двигателя да работи както на газ, така и на бензин. Бензиновият двигател който работи на газ, ще загуби известна мощност, а максималната скорост на автомобила ще намалее. Метанът и пропанът също принадлежат към петролните продукти. Когато изгорят практически няма дим, а въглеродният диоксид е значително по-нисък спрямо бензина. Експлоатацията на автомобили с газово оборудване и с бензинов двигател нямат никаква разлика. Работата на превозните средства с газово оборудване, изискват по-задълбочена поддръжка и стриктно спазване на правилата за работа и мерките за безопасност.

Какъв автомобил да изберем и с каква уредба

Водачът трябва да получи разрешение, разрешаващо управлението на такъв автомобил. За целта е необходимо да се преминат специални курсове, където се провежда обучението на водачите на автомобили с газово оборудване. След преминаване на изпитите се издава сертификат за газова уредба. Газовото оборудване подлежи на регистрация при Държавната автомобилна инспекция. Като недостатък на тази реализация включва факта, че след инсталирането на газовата уредба, намалява пространството в багажника на автомобила. Автомобилите с газово оборудване са широко разпространени в таксиметровите услуги. Дневният пробег на такива автомобили е голям и инсталираното газово оборудване бързо се отплаща. Тази статия разглежда накратко недостатъците и предимствата на двигателите за различните видове горива. Какъв автомобил да изберем, зависи само от вас. Пожелаваме ви успех при избора и покупката на лек автомобил.