Контролна лампа за маслото

Сега, след като разгледахме причините, поради които може да се появи светлината на нивото на петрола, можем да преминем към въпроса какво да правим в такава ситуация. Преди всичко трябва да разберете, че конкретните действия пряко зависят от причините, поради които се е случило това положение. Затова представяме алгоритмите за действие в същата последователност като причините.

Ниско ниво на маслото . Последователността на действията тук зависи от ситуацията, в която свети червената светлина. Най-лесният вариант – той се запали в гаража или на паркинга при стартирането на двигателя. В този случай трябва отново да спрете двигателя, да отворите капака и да измерите нивото на маслото в картера с измервателна пръчка. Ако не е достатъчно, тогава трябва само да добавите около 90 … 95% смазка между маркировките MIN и MAX ( не е необходимо да я запълвате до краищата , това е вредно за маслената система).

Когато измервате нивото на маслото, машината трябва да стои на хоризонтална повърхност! В допълнение, измерванията на ниво трябва да се извършват редовно, а не само когато лампата е запалена!
Желателно е да се добави една и съща смазваща течност, която беше пълна по-рано. За да направите това, е по-добре винаги да носите със себе си в резервоара остатъчно масло, което е било пълно по време на подмяната. Смесването на маслата е приемливо, но не е желателно. И ако смесите масла от един и същ вискозитет и тип, но различни марки не са толкова лоши, но ако смесите масла с различен вискозитет, и особено на различни видове (например, синтетични и полусинтетични масла), тогава е нежелателно да се движи по такъв състав за дълго време. При първа възможност е по-добре да се замени смазочния състав на двигателя, като преди това е извършено измиването му с помощта на специално промивно масло .

Моля, имайте предвид, че в някои случаи е по-добре да не се добавя, а да се сменя напълно маслото. На първо място това се отнася до ситуацията, в която е време да се смени маслото в съответствие с разпоредбите.

Ако жълтата маслена крушка се запали по време на шофиране из града или по магистралата и изгаря постоянно, тогава действията тук са подобни. Необходимо е да останете на сигурно място (от страната на пътя, на паркинга), изчакайте няколко минути, така че маслото да се охлади малко и движението му през системата спира. Освен това, използвайки сонда, проверете нивото му. Ако имате какво да добавите, тогава трябва да го направите. Ако не – трябва да отидете до магазина за автомобили или колата възможно най-рано и да закупите (замените) необходимото моторно масло там. Въпреки това е необходимо да се управлява едновременно в лесен режим за двигателя, т.е. при средна скорост и при ниска скорост. Ако лампата се запали по магистралата и магазинът е все още далеч, то най-малкото към маслото от двигателя могат да се добавят и други мазни течности, например растително масло, годни за консумация или друг подобен състав. Но, разбира се, след това,при първа възможност такава суспензия ще трябва да се източи и да се изчисти от нефтената система

Запушен или лош качествен маслен филтър . Тук ситуацията също е доста проста. Необходимо е, с изключен двигател и охлаждане (!!!), да се демонтира споменатия филтър и да се провери неговото състояние. Съответно, ако е много мръсна, тогава е необходимо да я замените. Всеки автомобил има определен пробег, при който, в съответствие с наредбите, е необходимо да смените масления филтър. В допълнение, той непременно се променя с пълна смяна на маслото. За повече информация за това ще намерите в ръководството на вашия автомобил.

Освен това трябва да се опитате да закупите висококачествени филтри. Първо, те отстраняват отпадъците от маслото на двигателя (особено ако е и с лошо качество), и второ, те запазват определено количество масло в техния обем, което е необходимо за нормален старт на двигателя, за да се избегне масления глад. , Можете да използвате и двете оригинални филтри, чиято марка може да се намери в ръководството, и техните колеги. Но в същото време не забравяйте, че винаги има шанс да се натъкнете на фалшификат, независимо дали е оригинален или еквивалентен.

Неправилен редукционен клапан . Когато не успее, трябва да демонтирате филтъра и да откриете причината за повредата. Ако пролетта наистина протегна – опитайте се да намерите подобна и я поставете на седалката. Ако клапанът е силно запушен с отломки – тогава той трябва да се почисти, а ако няма други щети върху него, след това го поставете на място. Като цяло, за предотвратяване на нормалната му работа, е необходимо да се извърши работа от предходния параграф – за смяна на масления филтър във времето, непрекъснато да следи състоянието на маслото и да запълни, всъщност, висококачествената смазочна течност, без примеси на твърди частици. Също така, преди да смените маслото на двигателя, препоръчително е да измиете маслената система.

Неправилен сензор за ниво, Ако конструкцията на устройството е механична, можете да се опитате да я демонтирате и почистите. Като правило, поради мръсно масло или по други причини, плъзгачът му спира на едно място и не отговаря на променящите се обстоятелства. Може да е ситуация, при която поплавъкът „поглъща” маслото и се удави, съответно, той не показва реалното ниво, а е в по-ниско положение, което се възприема от компютъра като ниско ниво или без масло. Необходимо е да се извърши ревизия на сензора, след което да се инсталира на място. Друга опция – изтъркано окабеляване от или към сензора, т.е. тя е къса към земята. Естествено, в такива условия ще има неправилни сигнали по кабелите. Ако ревизията не помогна – сменете сензора на нов.

Неправилен сензор за налягане на маслото . Тук ситуацията е подобна. Необходимо е да се извърши одитът му. А производителността може да се провери с мултиметър и / или манометър. По правило, ако сензорът се е провалил, то трябва само да бъде заменен и не може да бъде поправен, за съжаление. В същото време е необходимо да се провери дали електрическият му терминал е изпаднал от контакта, т.е. дали сензорът е свързан с електрическата / сигналната система на превозното средство, или дали сигналите се изпращат от него към компютъра.

Как да проверите сензора за налягане на маслото

За да направите собствени ръце, за да проверите работоспособността на датчика за налягане на маслото, се нуждаете от мултиметър или светлинен индикатор. Основният метод на изпитване за измерване на съпротивление, но можете да се уверите, че работи манометър
Повече

Запушена мрежеста помпа . Необходимо е да го демонтирате и почистите, а след това да го инсталирате на място. Необходимо е да се оцени състоянието на маслото и на цялата маслена помпа. Ако маслото е замърсено и филтърът е запушен, е необходимо да смените и двете.

Повредена маслена помпа . Независимо от неговия дизайн, трябва да проверите как работи, както и ефективността на операцията. В случай на повреда, помпата трябва да се разглоби и да се опита да я поправи. Ако това не може да се направи, това означава, че този възел подлежи на пълна подмяна. Когато не можете сами да поправите маслената помпа, има смисъл да потърсите помощ в сервиза на автомобила.

В този смисъл е възможно маслената помпа да може да се използва, но техническите му параметри са предназначени за изпомпване на масло с различен вискозитет. Това означава, че е възможно собственикът на автомобила да запълни маслото на двигателя не от вискозитета, който се препоръчва от автомобилния производител. Ако смазочната течност е много дебела (по-вискозна или просто много замърсена), тогава помпата не може да се справи с изпомпването си, съответно, налягането в системата ще бъде по-малко от очакваното. Това не само ще доведе до факта, че маслената лампа на арматурното табло светва, но и до работата на помпата в екстремен режим, което автоматично намалява неговия живот и застрашава риска от преждевременна повреда.

Изтичане на масло от системата . Ако постоянно се сблъскате с проблем, когато двигателят „изяжда“ маслото , трябва да потърсите причината, от която може да отиде. Всеки автомобил има така наречения „нормален“ поток, който е посочен директно в документацията. Въпреки това, при прекомерно увеличаване на тази стойност, трябва да се извърши диагностика. За да направите това, трябва да проверите елементите на горивната система, да проверите състоянието на цилиндрите и буталата, състоянието на уплътнението на главата на цилиндъра и самата глава, да видите наличието на петна от масло върху компонентите на двигателя, независимо дали маслото не се смесва с антифриз и т.н. Най-често течът възниква от различни тюлени и жлези. Ако не можете или не желаете да извършите този вид работа, помолете автосервиза за помощ, майсторите ще свършат работата за вас.

Значително износване на цилиндъра / буталото . Необходимо е да се оцени тяхното състояние. На първо място, има смисъл в този случай да се провери компресията . Непряк, но не и единственият знак, че цилиндрите са значително износени, е появата на син дим от изпускателната тръба. Тази диагностика се извършва най-добре в сервиз, използващ специално оборудване. В случай, че двигателят е в действителност в предварително ремонтно състояние, има смисъл да се смила цилиндрите и да се извърши така наречената „капиталку“. Това, наред с други неща, ще намали консумацията на масло, което означава, че маслената крушка на арматурното табло вече няма да бъде нарушена.

Уплътнение на цилиндричната глава . Това е много опасна ситуация и ако е идентифицирана, е необходимо да се извършат ремонтни работи възможно най-бързо, тъй като шофирането с перфорирана глава е много опасно за двигателя, има риск, че двигателят ще почука, т.е.

Редки причини за активиране на маслената колба
Има редица малко вероятни причини, които могат да причинят светлината на маслото на арматурното табло да светне. По-специално:

Неправилно окабеляване и / или ECU на превозното средство, В първия случай, например, изолацията на отделните проводници може да се повреди, което ще предизвика фалшив сигнал към крушката през кабелите. Въпреки това, в повечето случаи тази ситуация се следи от електронен контролен блок и автоматично чрез лампата за проверка на двигателя ще уведоми водача за такава повреда (за това трябва да имате скенер за грешки от типа ELM 327). Що се отнася до компютъра, той може да бъде банален „бъг“, т.е. срив на компютърна програма. Това обаче се случва много рядко и има смисъл да проверите контролната единица, ако има други, по-сложни повреди. Понякога на форумите можете да намерите информация, че причината може да бъде лошо качество на запояване на една или повече следи от блока за управление. Съответно, те трябва да бъдат споени, но за това е по-добре да потърсите помощ в сервиза,
Масленият филтър не се променя по време на смяна на маслото . В частност, това може да доведе до запалване на лампата след смяна на маслото. Не забравяйте, че филтърът трябва да се сменя при смяна на смазочната течност . Ако се движите доста след съответната подмяна – тогава можете да замените този възел с нов. Ако пробегът вече е достатъчно голям – по-добре е да смените маслото отново и вече с монтирането на масления филтър. Подобна ситуация може да възникне, ако новият маслен филтър не е затегнат плътно (необходимо е да се спазва стойността на момента и можете да разберете в техническата документация на машината) или просто да бъдете отхвърлени.
При стартиране на двигателя при екстремни студове светлината на маслото може да светне за първите няколко секунди и след това да изгасне, Това се дължи на факта, че при ниски температури маслото е много дебело и маслената помпа е трудна за изпомпване през системата, съответно, създава недостатъчно налягане (и често вакуум), което се възприема от съответния сензор като неизправност. Въпреки това, след няколко секунди / минути, маслото възвръща течливостта и налягането в системата се връща към нормалното, съответно, сензорът го открива, предава сигнал към компютъра и светлината изгасва. Моля, имайте предвид, че винаги трябва да избирате масло не само в съответствие с препоръките на производителя (обикновено позволява използването на масла с няколко подобни вискозитета), но също така и с условията на работа на машината. По-специално става дума за нискотемпературен вискозитет. Подобна ситуация може да се случи след дълъг паркинг на автомобил на място без стартиране на двигателя (например няколко месеца),