контролна лампа за маслото

Контролна лампа за маслото

Сега, след като разгледахме причините, поради които може да се появи светлината на нивото на горивото. Можем да преминем към въпроса какво да правим в такава ситуация. Преди всичко трябва да разберете, че конкретните действия пряко зависят от причините. Поради които се е случило това положение. Затова представяме алгоритмите за действие в същата последователност като причините. Ниско ниво на маслото. Последователността на действията тук зависи от ситуацията, в която свети червената светлина. Контролна лампа за маслото. Най-лесният вариант е той да се запали в гаража или на паркинга при стартирането на двигателя. В този случай трябва отново да спрете двигателя, да отворите капака и да измерите нивото на маслото в картера с измервателна пръчка. Ако не е достатъчно, тогава трябва само да добавите около 90 … 95% масло между маркировките MIN и MAX. Не е необходимо да я препълвате над максимума, това е вредно за маслената система.

Може ли да смесваме различни видове масла

Когато измервате нивото на маслото, автомобилът трябва да стои на хоризонтална повърхност! В допълнение, измерванията на нивото трябва да се извършват редовно, а не само когато лампата свети! Желателно е да се добавя една и съща смазваща течност. За да направите това, е по-добре винаги да носите със себе си в багажника масло за доливане. Смесването на маслата е приемливо, но не е желателно. И ако смесите масла от един и същ вискозитет и тип, но различни марки няма да е е толкова лошо. Но ако смесите масла с различен вискозитет, и особено от различни видове, например, синтетични и полусинтетични масла. Тогава не е нежелателно двигателя да работи дълго време. При първа възможност е по-добре да се замени смазочния състав на двигателя, като преди това е извършено измиването му с помощта на специално промивно масло. Моля, имайте предвид, че в някои случаи е по-добре да не се добавя, а да се сменя маслото напълно. На първо място това се отнася до ситуацията, в която е време да се смени маслото в съответствие с разпоредбите.

Какво да направим ако светне лампата за маслото

Ако крушката на маслото светне по време на шофиране из града или по магистралата и свети постоянно, тогава става опасно за двигателя. Необходимо е да спрете на сигурно място, от дясната страна на пътя или на паркинга. Изчакайте няколко минути, така че маслото да се охлади малко и движението му през системата да спре. Освен това, използвайте пръчката за измерване на маслото, проверете контролна лампа за маслото и нивото на маслото. Ако имате какво да добавите, тогава го направите. Ако не, трябва да отидете до най-близката бензиностанция или магазин за автомобили и да купите масло. Въпреки това е необходимо да се управлява едновременно в лесен режим за двигателя, тоест при средна скорост и при ниска скорост. Ако лампата светне по автомагистралата и магазина е все още далеч, то най-малкото към маслото на двигателя могат да се добавят и други смазочни течности. Например растително масло, годни за консумация или друг подобен състав. Но след това, при първа възможност маслото трябва да се източи и да се смени с ново.

Запушен маслен филтър

Тук ситуацията също е доста проста. Необходимо е да изключите двигателя на автомобила !!!. Да се демонтира споменатия филтър и да се провери неговото състояние. Съответно, ако е много мръсен, тогава е необходимо да го замените. Всеки автомобил има определен пробег при който, във съответствие с наредбите, е необходимо да смените масления филтър. В допълнение, той непременно се пълни с масло и след това се поставя на място. За повече информация, проверете ръководството на вашия автомобил. Освен това трябва да се опитате да закупите висококачествени филтри. Първо, те отстраняват отпадъците от маслото на двигателя и второ, те запазват определено количество масло в техния обем. Което е необходимо за нормален старт на двигателя, за да се избегне блокирането на двигателя. Можете да използвате и двата оригинални филтри, чиято марка може да се намери в ръководството на автомобила. Но в същото време не забравяйте, че винаги има шанс да се натъкнете на фалшификат, независимо дали е оригинален или еквивалентен.

Блокирал маслен клапан

Когато не успеете, трябва да демонтирате филтъра и да откриете причината за повредата. Ако клапанът е запушен с отломки – тогава той трябва да се почисти, а ако няма други щети върху него, след това го поставете на място. Като цяло, за предотвратяване на нормалната му работа, е необходимо да се извърши работа от предходния параграф. За смяна на масления филтър във времето, непрекъснато да следите състоянието на маслото и да доливате. Контролна лампа за маслото. Всъщност, висококачествената смазочна течност, без примеси на твърди частици. Също така, преди да смените маслото на двигателя, препоръчително е да измиете маслената система. Повреден сензор за нивото на маслото. Ако конструкцията на устройството е механична, можете да се опитате да го демонтирате и да го почистите. Като правило, поради мръсно масло или по други причини, плъзгачът му спира на едно място и не отговаря на променящите се обстоятелства. Може да е ситуация, при която поплавъкът „поглъща” маслото и се пълни. Съответно той не показва реалното ниво, а е в по-ниско положение, което се възприема от компютъра като ниско ниво или без масло.

Повреден сензор за налягане на маслото

Контролна лампа за маслото. Необходимо е да се извърши ревизия на сензора, след което да се инсталира на място. Друга опция – изтъркано окабеляване от или към сензора. Естествено, в такива условия ще има неправилни сигнали по кабелите. Ако ревизията не помогна – сменете сензора с нов. Повреден сензор – тук ситуацията е подобна. Необходимо е да се извърши одитът му. А производителността може да се провери с мултиметър или манометър. По правило, ако сензорът се е повредил, то трябва само да бъде заменен и не може да бъде поправен за съжаление. В същото време е необходимо да се провери дали електрическият му терминал е изпаднал от контакта. Тоест дали сензорът е свързан с електрическата сигналната система на превозното средство и дали сигналите се изпращат от него към компютъра. Как да проверите сензора за налягане на маслото. За да проверите работоспособността на датчика за налягане на маслото, се нуждаете от мултиметър или светлинен индикатор.

Запушена мрежеста помпа

Необходимо е да го демонтирате и почистите, а след това да го инсталирате на място. Необходимо е да се оцени състоянието на маслото и на цялата маслена помпа. Ако маслото е замърсено и филтърът е запушен, е необходимо да смените и двете. Контролна лампа за маслото. Повредена маслена помпа. Независимо от неговия дизайн, трябва да проверите как работи, както и ефективността на операцията. В случай на повреда, помпата трябва да се разглоби и да се опитате да я поправите. Ако това не може да се направи, това означава, че този възел подлежи на пълна подмяна. Когато не можете сами да поправите маслената помпа, има смисъл да потърсите помощ в автосервиз за автомобили. В този смисъл е възможно маслената помпа да може да се използва. Но техническите му параметри са предназначени за изпомпване на масло с различен вискозитет. Ако смазочната течност е много гъста, тогава помпата не може да се справи с изпомпването си, съответно налягането в системата ще бъде по-малко от очакваното.

Изтичане на масло от системата

Това не само ще доведе до факта, че контролна лампа за маслото на арматурното табло светва. Но и до работата на помпата в екстремен режим, което автоматично намалява неговия живот и застрашава риска от преждевременна повреда. Ако постоянно се сблъскате с проблем, когато двигателят „гори“ маслото, трябва да потърсите причината. Всеки автомобил има така наречения „нормален“ поток, който е посочен директно в документацията. Въпреки това, при прекомерно увеличаване на тази стойност, трябва да се извърши диагностика. За да направите това, трябва да проверите елементите на горивната система, да проверите състоянието на цилиндрите и буталата. Състоянието на уплътнението на главата на цилиндъра и самата глава, да видите наличието на петна от масло върху компонентите на двигателя. Независимо дали маслото не се смесва с антифриза и така нататък. Ако не можете да извършите тази работа, повикайте пътна помощ и закарайте автомобила в автосервиз.

Износване на цилиндъра и буталото

Необходимо е да се оцени тяхното състояние. На първо място, трябва да се провери контролна лампа за маслото и компресията на цилиндрите. Непряк, но не и единственият знак, че цилиндрите са значително износени, е появата на син дим от изпускателната тръба. Тази диагностика се извършва най-добре в автосервиз, използващ специално оборудване. Специалистите от автосервиза, ще ви кажат дали трябва да се прави основен ремонт на автомобила или не трябва. Уплътнение на цилиндричната глава. Това е много опасна ситуация и ако е идентифицирана, е необходимо да се извършат ремонтни работи възможно най-бързо. Тъй като шофирането със спукана глава е много опасно за двигателя, има риск, че двигателят може да блокира. Има редица малко вероятни причини, които могат да причинят лампата на маслото на арматурното табло да светне.

Проблеми с електрическата система

Контролна лампа за маслото. Неправилно окабеляване или ECU на превозното средство. В първия случай, например, изолацията на отделните проводници може да се повреди, което ще предизвика фалшив сигнал към крушката през кабелите. Въпреки това, в повечето случаи тази ситуация се следи от електронен контролен блок. И автоматично чрез лампата за проверка на двигателя ще уведоми водача за такава повреда. За това трябва да направите компютърна диагностика на автомобила. Понякога на форумите можете да намерите информация, че причината може да бъде лошо качество на запояване на една или повече следи от блока за управление. Съответно, те трябва да бъдат споени, но за това е по-добре да потърсите помощ в автосервиза. При стартиране на двигателя при екстремни студове светлината на маслото може да светне за първите няколко секунди и след това да изгасне. Това се дължи на факта, че при ниски температури маслото е много гъсто и маслената помпа трудно изпомпва маслото през системата. Съответно, създава недостатъчно налягане, което се възприема от съответния сензор като неизправност.