лебедка за пътна помощ

Избор на лебедка за пътна помощ

В тази статия ще научите как да си изберете лебедка за пътна помощ. Електрическите лебедки стават все по-популярни, тъй като изтеглят автомобила много по-лесно и плавно върху платформата. Това позволява на оператора да изтегли всякакви автомобили при всякакви условия, само с натискане на един бутон. Отначало всички автомобили, били изтегляни с ръчни лебедки върху платформата за пътна помощ. Съвременните преработки правят по-лесно превключването от ръчна към електрическа работа. Мога ли да преработя моята ръчна лебедка в електрическа ? Няма нужда ръчната лебедка да се преработва на електрическа. В днешни времена се предлагат десетки модели електрически лебедки, с различни параметри на изтегляне и на добра цена. Важно е само, след като си закупите лебедка, да е в добро работно състояние. И след това да бъде обслужвана редовно. Желателно е вашата лебедка, да бъде монтирана от професионален авто специалист.

Монтаж на лебедките за пътна помощ

Повечето водачи които си закупуват пътна помощ, работят на аматьорски начала. Те не знаят къде трябва да бъде монтирана лебедката за пътна помощ. Деветдесет процента от превозвачите в България, монтират електрическите лебедки по средата на платформата. Това дава голямо отражение, при изтегляне на автомобила върху платформата. Повечето куки на леките и лекотоварните автомобили са монтирани от дясната страна на автомобила. При изтегляне на въжето, лебедката се натоварва двойно повече когато е монтирана в средата на платформата. Особено когато вече автомобилът е на 1 метър разстояние от лебедката. Когато предницата на автомобила стигне на 1 метър от лебедката. Въжето дърпа десния край на автомобила към средата на платформата, където е монтирана лебедката. По този начин, лебедката се претоварва и има опасност да счупи някой от ограничителите на лебедката. Ако лебедката е монтирана в десния край на платформата, тя няма да бъде претоварена.

Как да предпазим лебедката от повреди и износване

Неправилният монтаж на лебедката води до тежки последствия като, преждевременно износване на въжето. Повреда в ограничителя на лебедката, натоварване на статора и ротора на лебедката. Износване на въжето, ако при теглене на автомобила се трие в платформата, сгъване и пречупване на въжето. Повече информация и препоръки за експлоатация на въжета, може да видите в сайта на CANGOS 2001. Всички лебедки за пътна помощ, трябва да бъдат монтиране в десният край на платформата, погледнато отзад. По този начин, вие ще увеличите живота на лебедката и няма да имате нужда да давате излишни пари за ремонт. Най-добрият начин за използване на лебедка за пътна помощ, е да се монтира лебедка която се движи наляво и надясно. Движението на лебедката наляво и надясно, осигурява най-доброто изтегляне на лекотоварни автомобили върху платформата. Дистанционното управление на лебедката, улеснява многократно работата при товарене и разтоварване на лекия автомобил.

На колко вида се разделят лебедките за пътна помощ

Питате: „Защо електрическите лебедки са толкова по-добри?“ Ще ви обясним накратко, те правят живота по-лесен, давайки възможност на всеки оператор. Независимо от силата, размера или физическото състояние, да изпълнява изискваните задачи. Лебедките за пътна помощ се разделят на три вида. Това са ръчни лебедки, електрически лебедки и хидравлични лебедки. Ръчните лебедки се използват най-малко в сравнение с електрическите и хидравлични лебедки. Електрическите лебедки се използват, както при автомобилите за пътна помощ, така и при джиповете които са за офроуд. Какво трябва да знаем за лебедката за нашият автомобил и каква да си я изберем. След като си закупим и монтираме лебедката за пътна помощ, трябва да се запознаем с безопасността при експлоатацията. За тази цел трябва да прочетем, изискванията за безопасност по време на работа със леките автомобили.

Електрическа лебедка за пътна помощ

Други нововъведения в областта на безопасността включват вградените контролери за натоварване. Тези мънички контролери предотвратяват претоварването, което защитава както лебедката, така и нейните потребители. Разрастващата се технология, позволява на новата кутия за управление с двойна функция. Да включва вграден контролер за натоварване, намаляване на кабелната система и опростяване на електрическата верига. Тази система позволява по-голяма гъвкавост, където са монтирани бутоните за управлението. Друго превъзходно предимство на електрическата лебедка е електромотора, който е най-разпространен на пазара. Свързвайки директно с централния задвижващ вал, моторът използва предавката за пълно захранване на лебедката. Това прави двигателя по-ефективен и позволява по-голяма мощност на единица консумирана електроенергия. Когато работи електрическата лебедка, двигателят на специализираният автомобил трябва да работи непрекъснато. В противен случай, ще се изтощи акумулаторната батерия.

Хидравлична лебедка за пътна помощ

С появата на тежкотоварни камиони за пътна помощ, индустрията заменя завинаги електрическите лебедки с хидравличнати лебедки. Високото качество, здравият дизайн и интелигентните продуктови иновации правят хидравличните лебедки. Една от най-надеждни лебедки в изтегленето и възстановяването на тежкотоварни камиони. Най-популярни хидравлични лебедки са в състояние да преместят превозни средства с обща маса от порядъка на 50 тона. С други думи съвременните хидравлични лебедки използват хидравличната енергия, генерирана от двигателя на превозното средство. Без да изтеглят мощност директно от задвижването на двигателя, трансмисията или от задвижващите колела. Хидравличните лебедки изискват енергия от хидравличната помпа на двигателя. Хидравличните лебедки може да се използват в почти всички превозни средства и при всякакви условия. Лебедките работят перфектно дори и при най-лоши температури от порядъка на -50 ° F / -45 ° C до 135 ° F / 57 ° C.

Хидравлична лебедка за пътна помощ

Хидравличните лебедки имат четири основни предимства пред електрическите лебедки. Първо, хидравличната лебедка има много висок цикъл на работа. За разлика от електрическата лебедка, която се нуждае от период на почивка, хидравличната лебедка може да работи по-дълго време без да загрее. На второ място, линейната скорост на хидравличната лебедка е почти същата, независимо от натоварването. Скоростта на електрическата лебедка ще се забави с по-тежки натоварвания. Трето, хидравличната лебедка няма „движение“. Когато спрете лебедката, тя незабавно спира изтеглянето. Четвърто, хидравличната лебедка може да работи непрекъснато без да тегли ток от акумулаторната батерия. Недостатака на всички хидравлични лебедки е, че двигателят трябва да работи постоянно за да върти помпата на хидравличната лебедка. Освен това, когато двигателят не работи хидравличните лебедки не може да задържат товара.