охлаждането на двигателя

Охлаждането на двигателя

Охлаждането на двигателя е много гореща тема, тъй като по време на експлоатацията горивото изгаря при температура от 2000 ° C до 2500 ° C. Процесът на нагряване се отнася за цялата конструкция на енергийния блок. Високите температури могат да бъдат много опасни за системата на двигателя, тъй като частите се разширяват. А междинните отвори значително намаляват, като по този начин се увеличава износването на самите части. Твърде високите температури на загряване, могат да доведат до повреда на отделни части. А нагряването на горивната камера, може да доведе до детонация на горивната смес и да предизвика нестабилна работа на двигателя. Всички тези рискови фактори изискват охлаждане на двигателя по време на работа. От друга страна, прекомерното охлаждане на двигателя, също може да причини нестабилност на двигателя. Той може да не работи с пълен капацитет и да предизвика висок разход на гориво.

Функции на охлаждането на двигателя

При контакт със студените стени на горивната камера, смесите, гориво-въздух произвеждат конденз на горивото. Който провокира лошо изгаряне на горивото и неговия частичен поток в картера на двигателя. От това следва, че охлаждането на двигателя трябва да се извършва внимателно, като температурата се поддържа на средно ниво. На практика температурата на двигателя в оптимален режим на работа и достига 85-90°С. Поддържането на такава оптимална температура, е най-добрата алтернатива за двигателя. Системата за охлаждане на съвременния двигател може да изпълнява още няколко функции. Нагряване на студен двигател по време на запалване. Охлаждане на маслото в смазочната система. Отопление на въздуха в отоплителната система. Охлаждащо трансмисионно масло в автоматичната трансмисия. При наличие на система за рециркулация на отработените газове – изпускателно охлаждане. При наличие на турбокомпресор – въздушно охлаждане, преди да влезе в турбокомпресора.

Перка за охлаждането на двигателя

Без съмнение, ако я нямаше перката за охлаждане на двигателя, нормалната работа на автомобила би била невъзможна. Охлаждането на двигателя при въздушната система се осъществява чрез въздушен поток, който преминава между ребристите цилиндрични глави. Охладителната система работи благодарение на потока на водата, която премахва топлината от двигателя и се охлажда в разширителния съд. Охлаждането на двигателя в хибридна система се дължи на комбинация от двете предишни охладителни системи. Двигателят се охлажда с течност, като вода или антифриз, а нагретата течност се охлажда в радиатора с въздушни потоци. Системата за охлаждане на двигателя е че, течността се охлажда в разширителния съд. В момента повечето автомобили работят върху хибридна охладителна система. И в ежедневието не престава да се нарича течност. Хибридните охладителни системи могат да бъдат класифицирани по няколко критерия.

Как става охлаждането на двигателя

Първия кръг – водата циркулира през водната риза, която е еднаква за блока и цилиндровата глава. Байпас – водата циркулира през разединените водни обвивки на цилиндровия блок и цилиндровата глава. По посока на потока на охлаждащата течност във водната риза. С надлъжната посока – водата влиза в района на първия цилиндър и отива до последния. При напречната посока – водата се подава в зоната на изпускателния колектор и се показва в зоната на входа. Устройството и принципът на работа на въздушни и течни охладителни системи. Системата за въздушно охлаждане на двигателя е много проста като устройство. Оребрените глави на цилиндрите и самите ребра са разположени по посока на въздушния поток, с който се продухват. Благодарение на ребрата, зоната на нагрятата система, която се продухва с въздух, се увеличава. И поради това отделянето на топлината е много по-добро. Ребрата могат да бъдат разположени както по оста на цилиндъра, така и през цилиндъра.

Приложение при охлаждането на двигателя

Системата за въздушно охлаждане, е не само лесна за инсталиране, но и надеждна. Цялата система е с правилен ребрист цилиндър, благодарение на правилното местоположение и висококачествено охлаждане на двигателя. Освен простотата, системата има няколко недостатъка. Например, ниска ефективност – въздушният поток не е достатъчен, така че няма възможност да се използва тази система на много мощни двигатели. Затова е обичайно въздушната система да се използва на двигатели с малък кубичен капацитет. Като например, мотоциклети и малки автомобили. Най-изтъкнатите представители на автомобилната индустрия с въздушно охлаждане е известният Volkswagen. Охлаждането на двигателя с маслена система е много по-сложно.

Хибридната система при охлаждането на двигателя

Водата се използва като охлаждаща течност и тя трябва да се подава към нагретите части на двигателя. Именно с помощта на така наречената „водна риза“ тази задача е решена. „Водна риза“ е система от кухини за вода в цилиндровия блок и цилиндровата глава. Водата преминава през двигателя през най-горещите й части, улавя топлината и я освобождава в атмосферата. Течно охлаждане на двигателя също има недостатъци. Системата няма принудително охлаждане. Тя губи топлина само в разширителния резервоар, което също предотвратява използването му при мощните двигатели. Следователно хибридната система замества чисто маслените и въздушни системи.