Пътна помощ

0899 79 99 99 | 0999 99 99 44

Подаване на ток

подаване на ток

Подаване на ток с блустер 12-24 волта.

Подаване на ток в София за леки, лекотоварни и товарни автомобили. Нашата компания за пътна помощ Албена Експрес e специализирана в областта на услугата за подаване на ток в София на моторни превозни средства. Фирмата притежава специализиран автомобил, който пристига в рамките на 20 – 30 минути до клиента в град София. Тази услуга се извършва със специален блустер, 12 волта, който предпазва компютъра на автомобила от повреди. Блустерът служи да подаде необходимото напрежение ток към акумулатора на автомобила, без да повреди електрическата система. Въпреки своята простота, акумулатора на автомобила е доста важен компонент. Той показва различна информация, като капацитет, стартов ток и полярност. Но нека да поговорим за това какъв е пусковият ток на акумулатора, какви са нейните нормални стойности и защо е толкова важен?

Подаване на ток

Ето и признаците по които може да разберете че автомобила се нуждае от подаване на ток:

  • Видно наличие от окисляване.
  • Окото на акумулатора показва черно.
  • Терминалите на акумулатора са разхлабени.
  • При завъртане на ключа двигателя върти бавно.
  • По терминалите на акумулатора има окисляване.
  • През капачките на акумулатора има изтичане на киселина.
  • Лампите на арматурното табло светят по-слабо от нормалното.
  • Когато завъртите ключа за запалване стартера започва да цъка.
  • Стартиране на двигателя

    Малко хора знаят, но малко хора обръщат внимание на този параметър, когато купуват нов акумулатор. И тогава проблемите започват: акумулатора бързо спира да работи и автомобилът не пали през студения сезон. Токът на стартера, или както се нарича още, стартовия ток на акумулатора, определя най-големия индикатор на тока, който е необходим за стартиране на двигателя. Но стартирането на двигателя в студения сезон е още по-трудно, тъй като маслото става по-плътно, което изисква да се преодолее както компресията, така и фактът, че цилиндрите не са достатъчно смазани. Обикновено напрежението на акумулатора е около 12,7 волта, но ако говорим за капацитета с текущата сила, те са различни.

    Как работи акумулатора

    Като правило акумулатора включва 6 отделения, всяко от които има оловни пластини минус, както и неговите оксиди плюс. Всички те са пълни със специален електролит с високо съдържание на сярна киселина. Благодарение на тази смес акумулатора работи и ако нещо от това липсва, правилната работа на акумулатора ще бъде нарушена. Едно такова отделение генерира около 2.1 волта ток, което не е достатъчно за стартиране на силовия агрегат на автомобила, поради което 6 такива отделения се комбинират заедно и се получава общо напрежение от около 12.7 волта. Това е напълно достатъчно, за да завърти стартера на автомобила. Какво представлява пусковият ток?Това е най-високият ток, който акумулатора има способността да доставя за сравнително кратко време.

    Съвременни акумулатори

    Сега обаче има технологични разработки, които правят възможно подаването на ток със рекордна сила. Те включват GEL и AGM акумулатори. За половин минута токът им на откат може да достигне 1000 ампера. Това е приблизително няколко пъти повече в сравнение с акумулаторите които са заредени с киселина, които сега са широко разпространени. Освен това по време на стартиране със захранващото устройство напрежението на акумулатора пада до 9 волта. Но токът се увеличава значително, което е нормално. След като двигателят започне да работи, напрежението се връща към обичайните си стойности от 12,7 волта. В този случай консумираният заряд се попълва с помощта на генератора. Стартовите стойности на акумулатора трябва да бъдат избрани в зависимост от типа двигателя, който имате: дизелов или бензинов. Тъй като дизеловите двигатели изискват по-висока производителност, тъй като степента на компресия на горивото може да достигне 40 атмосфери.

    Подаване на ток

    Подаването на стартов ток е процедура за запалване на двигателя на моторно превозно средство, което има изтощен акумулатор. Извършва се временна връзка с акумулатора на друго превозно средство или с друг външен източник на енергия. Външният източник на електричество презарежда акумулатора на автомобила и осигурява част от мощността, която е необходима за запалване на двигателя. След като двигателя на автомобилът е запален, нормалната му система за зареждане ще се презареди, така че външния източник може да бъде премахнат. Ако системата за зареждане на автомобила функционира нормално, работата на автомобила ще възстанови заряда на акумулатора. Водачите на моторни превозни средства могат да носят джъмперни кабели в случай на случайно разреждане на акумулатора на превозното средство.

    Джъмперни кабели

    Безопасните процедури за свързване и изключване на кабели са показани в ръководството на автомобила. Джъмперните кабели, известни още като кабели за подаване на ток, са двойка изолирани проводници. С достатъчен капацитет и щипки тип крокодил на всеки край, за да свържат изтоштен акумулатор на моторно превозно средство към спомагателен източник на енергия. Щипките тип крокодил могат да бъдат покрити с изолация, за да се предотврати неволно късо съединение. Щипките могат да бъдат изработени от мед или стомана. Щипките тип крокодил, обикновено са маркирани с черен (-) и червен (+), за да покажат полярността. Работата на оловно-киселинния акумулатор може, в случай на презареждане, да образува запалим водороден газ чрез електролиза на вода в акумулатора.

    Ограничения за подаване на ток

    Процедурите за стартиране на двигателя обикновено се намират в ръководството за употреба на автомобила. Препоръчителната последователност на връзките, има за цел да намали вероятността от случайно късо съединение на акумулатора или запалване на водородния газ. Джъмперните кабели не трябва да се използват за взаимно свързване между различни системи за напрежение. Свързването на 6V и 12V системи заедно може да причинят повреда. Ако изтощения акумулатор е физически повреден, има ниско ниво на електролит, разлага се или замръзва, стартът няма да поправи акумулатора. Превозното средство със замръзнал акумулатор не трябва да се стартира, тъй като акумулатора може да експлодира.

    Блустер – 12-24 волта

    Преносима акумулаторна кутия, оборудвана с прикрепени кабели и зарядно устройство, може да се използва подобно на акумулатора от друго превозно средство. Самостоятелна кутия за подаване на стартов ток съдържа два специални акумулатора, които се свързват директно с акумулатора на двигателя, която се нуждае от стартов ток. Преносимите блустери могат автоматично да усетят полярността на акумулатора, преди да изпратят ток към автомобила. Като елиминират щетите, които могат да възникнат при обръщане на полюсите. Още при поставяне на щипките, блустера издава звуков сигнал, че полюсите са поставени неправилно. Има различни преносими стартерни блустери, които са многофункционални и могат да се използват за зареждане и на други електронни устройства.

    Зарядно устройство за акумулатори

    Сервизните центрове са оборудвани с преносими зарядни устройства за акумулатори, които се зареждат от променливотоково захранване. Много от малките зарядни устройства са предназначени само за еднократно запалване на двигателя на паркирано или складирано превозно средство. По-големите зарядни устройства могат да заредят достатъчно акумулатора, за да могат да стартират двигателя в рамките на няколко минути. Зарядните устройства за акумулатори могат да бъдат ръчни или да включват контроли за времето и напрежението на зареждане. Зарядните устройства за акумулатори, които прилагат високо напрежение повече от 14,4 волта на 12-волтова номинална система. Ще доведат до излъчване на водороден газ от акумулатора, което може да го повреди или да създаде риск от експлозия.

    Стартиране на автомобила чрез бутане

    Акумулатора може да се зареди, без да се изважда от превозното средство. Двигателя на моторното превозно средство с ръчна скоростна кутия може да бъде запалено чрез бутане. Това изисква повишено внимание при бутане на моторното превозно средство и може да се наложи да се използва помощта на няколко човека или чрез теглене на друго превозно средство. Внимание; желателно е автомобила да бъде включен на 2 или 3 предавка, в противен случай има опасност от скъсване на ангренажния ремък. Което може да доведе до тежки ремонти. Ако акумулаторът на моторното превозно средство не може да осигури достатъчно захранване на системата за запалване, запалването на моторното превозно средство може да не е ефективно. Повечето двигатели на моторни превозни средства с автоматични скоростни кутии не могат да бъдат стартирани по този начин, тъй като хидравличният преобразувател на въртящия момент в трансмисията няма да позволи на двигателя да се задвижват от колелата.

    Опасности при стартиране на двигателя

    Водачите на автомобили могат да бъдат тежко ранени от експлозия на акумулатора. Ефектите от случайно обръщане на кабелите, зависят от състоянието на зареждане на изтощеното превозно средство и текущата товароносимост на кабелите. Частично изтощения акумулатор ще доведе до по-голям поток на енергия през обърнатите кабели, отколкото ако акумулатора е повреден напълно. Джъмперните кабели обикновено нямат защита от претоварване. Така че когато се обърнат, те могат да започнат да функционират като резистивни нагреватели и да се нагреят достатъчно че изолацията на проводника да започне да се топи. Напълно изтощеният акумулатор няма да изразходва повече енергия. Ако кабелите са обърнати, това може да увреди неговата химия, така че да загуби капацитет на зареждане.

    Сайта е изработен от | Newsphere by AF themes.