препоръки за студен старт

Работа на двигателя и препоръки за студен старт на автомобила

Ако сте направили няколко неуспешни опита, за да запалите двигателя на автомобила в студено време, по добре не продължавайте. Особено ако сте млад и неопитен шофьор, който е взел съвсем наскоро шофьорската книжка. Ние от Пътна Помощ Албена Експрес ще ви дадем препоръки за студен старт. Неприятностите които ще Ви сполетят, са свързани с основният ремонт на двигателя. Ако ви тегли друг автомобил и двигателя е замръзнал, опасността от скъсването на ангренажния ремък е 100%. Ако скъсате ангренажен ремък на двигателя, ще трябва да пръснете прекалено много пари за части и труд. А какво да кажем за спирачките които държат трудно и тежкото въртене на волана и хидравликата. Всичко това може да се окаже фатално и да се стигне до ПТП. Ако имате автомобил с автоматична скоростна кутия, трябва да сте наясно, че не можете да запалите двигателя ако го теглите. В този случай можете само да повредите скоростната кутия.

Теглене на автомобил с елестично въже

В тази статия ще Ви разкажем, за правилният начин на запалването на двигателя чрез теглене. Преди да започнем да теглим автомобила, трябва да осигурим еластично въже с дължина от 4 до 6 метра. Препоръчително е тегленето да се извърши на прав участък, където няма много движение. Когато имате готовност за теглене, предварително трябва да обсъдите маршрута с водача на теглещият автомобил. Какво трябва да направи водача, на тегленият автомобил. С помощта на дистанционното управление, изключете алармата и имобилайзера на автомобила. Преди да тръгнете завъртете контактният ключ в такова положение, че светлините на арматурното табло да светнат. След като тръгнете, включете на трета предавка автомобила който не иска да запали, без да отпускате съединителя. Когато наберете достатъчно инерция, завъртете контактния ключ, така че двигателя да започне да върти. След като се уверите че двигателя издава шум на въртене, рязко пуснете педала на съединителя и пуснете контактния ключ.

Какво трябва да направите ако двигателя не запали

Това е идеалният начин, за предпазване на ангренажният ремък на двигателя от скъсване. Ако минете повече от 100 метра и двигателя не запали, закарайте автомобила в автосервиз. Това означава че може да има проблеми с подгряващите свещи, или с горивната смес. При ниски температури, възможността от замръзване на горивото е доста голяма. За да се открие причината за безуспешното запалване, първо проверете за налично гориво в резервоара. Ако в резервоара има достатъчно количество гориво, проверете маркучите до нафтовият филтър. След това проверете филтъра за гориво, при нужда го подменете с нов. Отвийте гайките на тръбичките за високо налягане, завъртете стартера посредством контактния ключ. Ако се окаже че от тръбичките излиза гориво под високо налягане, значи всичко е наред. Затегнете гайките на тръбичките за високо налягане и проверете клапана на помпата за високо налягане. При контакт клапана трябва да чука лекичко.

Препоръки за студен старт

Това показва че клапана си работи нормално и пуска гориво. След това проверете дали идва ток до подгряващите свещи, с помощта на електронен мултицет. Ако се окаже че не идва ток до свещите, подменете подгряващото реле което се намира в таблото за бушоните. Следва да извадите подгряващите свещи една по една и да ги проверете дали са изправни. Ако има повредени свещи, желателно е да се подменят всичките в комплект. И ако тогава не запали автомобила, проверете компресията на двигателя. Това се отнася за дизеловите двигатели с вътрешно горене. При бензиновите двигатели, проблемът се оказва най-често в запалителната система. Ако двигателят се е задавил, натиснете газта до краен предел докато запали автомобила. След като запали двигателя, поставете скоростния лост, в неутрално положение докато оборотите се нормализират. В случай че двигателя на автомобила не запали, просто потърсете специализирана фирма за пътна помощ. За да нямате проблеми, обслужвайте автомобила си редовно.

Трудности при стартиране на двигателя и препоръки за студен старт

През зимния период и при ниски температури, често има трудности при стартирането на дизеловите двигатели. За да се улесни пускането в експлоатация, са проектирани така наречените подгряващи свещи. Принципът на подгряващите свещи е, че след подаване на напрежение към подгряващите свещи. Подгряващото реле позволява на работните електроди на свещите да се нагряват до висока температура. След което двигателят се стартира много по-лесно. Различните модели автомобили, използват различни видове схеми за настройка и работа на свещите. В началния стадий на стартиране на двигателя, подгряващите свещи се нагряват и лампата в контролното табло светва в оранжев цвят. Времетраенето на подгряващите свещи е около 15 до 20 секунди. След това подгряващото реле изключва и напрежението към подгряващите свещи спира. След като запали вече двигателя, няма нужда от подгряващите свещи. При нужда от повторно палене на двигателя, подгряващото реле не позволява да се подава ток към свещите, ако двигателя е още горещ.

Съвети и препоръки за студен старт

Развийте всички свещи от двигателя и ги прикрепете към обикновена обувка в един ред, така че електродите на свещите да са в една посока. След това, свържете тялото на всяка свещ с дебела тел, създавайки обща маса. Подайте напрежение от 12 волта към електрода на подгряващите свещи. Ако електродите започнат да се нагряват равномерно, това означава че всичко е наред. Подгряващите свещи, трябва да започнат да се зачервяват от предния край на електрода. Ако някоя от подгряващите свещи, не се нагрява равномерно с другите, трябва да я смените с друга. Ако всичко е наред и стартирането на двигателя продължава да е лошо, тогава трябва да търсите причината в другите системи. Ако контролната лампа изгасне и свещите продължават да се нагряват, тогава причината е в подгряващото реле, което не изключва напрежението. При нормално подгряване на свещите, обикновено няма проблеми при стартиране на двигателя. Можете да изчакате, докато релето изключи, което се потвърждава от силен клик.

Проверка на горивната система и препоръки за студен старт

Намерете контролния блок под контролния панел и увеличете времето за работа на релето така, че тестовата лампа да свети по-дълго време. За да направите това, намалете честотата на вградения генератор. Ако причината, поради която дизеловият двигател не стартира, е необходимо да се диагностицират всички системи на автомобила. Проверете експлоатационните качества на всички предпазители. Проверете работата на гориво нагнетателната помпа, особено клапана за пускане и спиране на горивото. Диагностицирайте захранващото напрежение на свещите на дизеловия двигател. Проверете наличието на гориво в захранващата система и въздух в системата. Диагностицирайте подгряващите свещи. Проверете компресията в цилиндрите. Диагностицирайте нивото на горивната помпа за високо налягане. Диагностицирайне ефективността на инжекторите. Проверете състоянието на клемите и проводниците. Проверете дали работи акумулатора. Проверете състоянието на стартера.

Проверка на другите системи и препоръки за студен старт

За да проверите стартера, трябва да го извадите от двигателя. Възможно е да се извърши проверка на работната му способност. Използвайте отверка, за да затворите веригата на контактора. Ако бендикса не се задейства и стартера не завърти, причините за повредата може да са различни. Проблем в четките на статора, електрически връзки, контакти, и така нататък. Стартерът трябва да се разглоби и да се открие неизправността в него. Диагностика на предпазителите. Диагностика на предпазителите се извършва чрез проверка на тестова лампа. Диагностика на работата на спирателния клапан на горивната помпа. Помпата за високо налягане има електромагнитен клапан, който може да блокира потока от гориво. Когато захранването на клапана на помпата спре, двигателят няма да работи. За да проверите работата на клапана е необходимо, да се захрани с + от акумулатора към вентилационния терминал на помпата. Ако клапанът работи, трябва да има леки искри и леко щракване в тялото на клапана.

Диагностика на напрежението върху свещите

Трябва да извадите свещите от главата на двигателя. Същевременно с това можете да направите измерване на компресията в цилиндрите, както и ефективността на инжекторите. За да проверите ефективността на свещите, те трябва да бъдат свързани към акумулатора, ако електродът на свещта се нагрява, свещта е наред. Проверка за наличието на гориво в захранващата система и липсата на въздух в системата. Най-честите неизправности в двигателя са, навлизането на въздух в горивната система. Обикновенно основната причина е нарушение на херметичността на тръбопровода и действието на затварящите клапани.
Горивото в горивната система преминава обратно в резервоара за гориво, поради изпускане на клапаните. Което създава известни проблеми, когато автомобилът стартира сутрин. За да премахнете въздуха от системата, е необходимо да отделите гумения маркуч от инжекционната помпа и филтъра.

Препоръки за студен старт

След това трябва да свържете прозрачната тръба към изхода на филтъра и да помпите 2-3 минути с ръчна помпа. Ако се появят въздушни мехурчета, в системата изтича и свързващите маркучи се нуждаят от смяна. Проверка на състоянието на клемите. Проверката трябва да се извърши от двама шофьора. Един от участниците в теста трябва да държи ключа за запалване в положение „запалване“. А вторият трябва да проверява всички клеми и кабелни връзки. В случай че има искри в контактите, е необходимо да изключите запалването. И да почистите добре всички контакти и след това да проверите целостта на всички проводниците. Проверка на акумулатора. Ефективността на акумулатора трябва да се проверява постоянно. Да се почистват всички клеми и контакти на проводящите кабели. Да се провери напрежението на клемите в акумулатора. При необходимост, направете зареждане на акумулатора със зарядно устройство. Проверете състоянието на електролита, неговата плътност и нивото. При необходимост, добавете електролит или дестилирана вода.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.