проблеми с моторното масло

Проблеми с моторното масло

Преди да разгледате причините, поради които маслената лампа може да светне, е необходимо да фиксирате определенията. Проблеми с моторното масло. Контролните лампи в колата се контролират от БКС, така наречената бордова система за наблюдение. Той контролира всички светлини, показани на арматурното табло. Това са сигнали за включване и изключване, къси и дълги светлини, сигнал за паркиране и други. Включва нивото на лампата и налягането на маслото. Някои по съвременни автомобили са разделени от тези лампи, докато други обикновено имат само една лампа и се активират. Когато налягането на маслото в картера на двигателя е ниско. Обикновено жълтата икона на таблото символизира ниско ниво на маслото, а червената лампа показва ниско налягане. Лампите могат да се активират отделно един от друг, тъй като работят според данни от два сензора. Това са сензора за ниво и сензор за налягане на маслото на двигателя. Дори и при ниско ниво на маслото, маслената помпа осигурява достатъчно налягане.

Лампата на маслото на двигателя

Въпреки че зависи пряко от нивото, ако нивото е критично ниско, тогава няма да има натиск. Но ако нивото падне малко под минимално допустимия знак, тогава все още ще има натиск. И обратно, ако нивото на маслото е в нормалните граници. Тогава, например, ако е запушен масленият филтър е възможно, налягането в системата да няма достатъчно ефективно смазване на частите на двигателя. Пример за това е ситуацията, ако картера се пробие, първо се задейства лампата за ниско налягане и след това ниското ниво на маслото. След това трябва да проверим причините, поради които лампата за налягане на нивото на маслото може да свети. Има няколко причини за това. Ниското ниво на маслото в картера. Това е най-простият проблем и почти всеки водач на автомобил може да се справи с него. А не да търси помощта на автомобилен механик в автосервиз. Всички автомобили, дори старите карбураторни автомобили, са оборудвани със сензор за налягане на маслото.

Проверка на нивото на маслото на двигателя

Когато индикаторът отчита че маслото е паднало под минимума, той изпраща сигнал към електронния контролен блок. Който от своя страна активира съответната лампа на арматурното табло. В същото време лампата не мига, а именно свети в постоянен режим. При съвременните автомобили вместо контролната лампа може да се появи знак за съобщение. Проверка на нивото на маслото, показва че водачът трябва да провери нивото на маслото в картера. Ситуацията може да се случи във всеки режим на работа на двигателя. На празен ход, под товар, във движение, когато автомобилът е паркиран, през горещо време, на студено време и така нататък. Когато се завърти ключа на запалването, но двигателят не работи, на много автомобилни табла се активират всички светлини и сигнали, включително и на маслената лампа. Въпреки това, след стартиране на двигателя, повечето от тях ще изгаснат, включително и посочения индикатор.

Измерване на сондата за нивото на маслото

Интересен случай може да бъде, когато лампата светне в определени ситуации. Като например за няколко секунди и след това изгасва. Това може да се случи, когато автомобилът се движи по стръмни наклони, съответно нагоре, надолу или настрани. В този случай маслото може да преминава към един от секциите на картера – отпред или отзад. Проблеми с моторното масло. И ако сензорът за нивото на маслото е на противоположния край, това автоматично ще задейства светлината на маслото. Подобна е ситуацията при шофиране със страничен наклон или при интензивно спиране. Ако лампата угасне, след като купето на автомобила се върне в нормалното си хоризонтално положение. Това означава, че е имало малко масло в картера. Ако продължите да карате автомобила с малко масло в картера, двигателя на автомобила може да блокира тотално. Или може основните и биелните лагери на коляновият вал да се повредят и двигателя да започне да чука.

Запушен маслен филтър

Проблеми с моторното масло на автомобила. По-специално, неговият вискозитет е избран неправилно, това се отнася за нискотемпературния вискозитет. Ако маслото се сгъсти във студа, за помпата ще е трудно да го изпомпва през системата и няма да има необходимото налягане. Съответно веднага ще се активира съответния сензор. По същия начин, по време на работата на автомобила, вискозитетът се променя. Поради това може да възникне ситуация, когато в определени ситуации се задейства сензорът за налягане и индикаторът за маслото светва или мига. Обикновено, след стартиране на двигателя, лампата на маслото светва, но след няколко секунди изгасва. Ако масленият филтър е силно запушен, той не позволява преминаването на маслото през него. Това води до намаляване на налягането в маслената система и създава допълнително натоварване на маслената помпа. По този начин се намалява живота на двигателя.

Редукционен клапан за маслена помпа

Този елемент изпълнява важна функция в маслената система на автомобила, а именно той регулира. Тоест не позволява значително увеличаване и намаляване нивото на маслото в него. И двете ситуации влияят неблагоприятно върху работата на двигателя и неговите отделни елементи. Проблеми с моторното масло на автомобила. Ако редукционният вентил се повреди, налягането на маслото на двигателя рязко се покачва, когато оборотите на двигателя станат високи. Повреден сензор за налягане на маслото. Понякога има ситуации, когато, например, през зимата в мразовито време, ако двигателят не загрява, то буквално поврежда сензора и той започва да тече. Съответно, налягането е неправилно. Поради тази причина през зимата трябва винаги да се затопля двигателят преди пътуването. Въпреки че много автопроизводители казват, че такава процедура не е необходима за съвременните автомобили.

Запушена мрежеста помпа

Тук ситуацията е подобна на описаната с масления филтър. В случай на запушване през мрежата преминава по-малко количество масло, отколкото би трябвало. Това води до намаляване на налягането в системата и намаляване на нивото му. Освен това в тази ситуация маслената помпа работи на износване, което значително намалява ресурса му. Повредена маслена помпа. Тези устройства може да са от различен тип – зъбни, вакумни и ротационни. Когато маслената помпа не работи, налягането в системата няма да се поддържа, което означава, че лампата на маслото ще мига. Изтичане на масло. Най-често маслото изтича от различни уплътнения и о-пръстени. Също така мястото на изтичане може да бъде тръби, маслени линии, повреда на уплътнението на цилиндровата глава. Това често се случва при смесване на маслото с антифриза. Ако маслото изтича от системата в големи количества, това автоматично води до положение, при което налягането в него пада. Което ще се сигнализира от съответната крушка на арматурното табло.

Запушени маслени канали в двигателя

Проблеми с моторното масло на автомобила. Много съвременни двигатели на автомобили са проектирани по такъв начин, че диаметърът на техните маслени канали е доста малък. Те трябва да използват подходящи качествени масла, които ще бъдат доста вискозни и няма да запушват каналите. Като по този начин намаляват тяхната пропускливост. Значително износване на двигателя. Това се случва при стари двигатели и двигатели, които не са ремонтирани дълго време. Масло от бензин или антифриз. Това обикновено се случва, когато гарнитурата на главата и блока се повреди. В този случай антифризът може да попадне в маслото и да загуби вискозитетните си характеристики. При такива ситуации, двигателят на автомобила започва да губи вода или антифриз. По този начин от ауспуховата система на автомобила започва да излиза бял дим.