проверка на гумите

Проверка на гумите

Как да провериме налягане на въздуха в гумите ? Основни упътвания и проверка на гумите. Проверявайте налягането на всички гуми месечно, включително и резервната. Дори и да не виждате никакви щети, гумите губят част от въздуха, всеки месец. Това може да се случи от изпускане на въздуха поради случайно пробиване. Изпускане на вентила или капачката, или от неизправност в джантата. Проверете налягането на гумите, преди да предприемете дълго пътуване. За най-добри резултати проверете налягането на гумите, когато те са студени преди да шофирате. Или ако сте изминали по-малко от 3 километра при ниска скорост. Ако гумата на автомобила е загряла, напомпете я до 2,3 бара, която е препоръчителната стойност на налягането на производителя. Или изчакайте докато гумата изстине, което времетраене е до три часа след паркирането на автомобила.

Как се проверя налягането на гумите ?

Никога не проверявайте гореща гума. Поставете манометъра в стеблото на вентила в гумата. Показателят ще „изскочи“ и ще покаже число от 0 до 6. Изпускащият звук е въздуха в изпускащата гума. Тя не трябва да оказва съществено въздействие върху налягането, освен ако не държите прекалено дълго манометъра. Сравнете числото което показва маномтъра с препоръчителните числа от завода производител. Ако числото е над препоръчаното, изпуснете малко въздуха, докато числото не достигне препоръчаното. Ако е доста под минимума, добавете въздух, докато достигнете препоръчаното число от производителя. Къде мога да намеря препоръчаното налягане за моите гуми? Това може да се провери в книгата с ръководство на превозното средство. На стикера на вратата на шофьора или на вратата на резервоара за гориво. Не използвайте номера на страницата на гумата, тъй като това не показва необходимия натиск в гумата.

Трябва ли да напомпаме гумите с азот ?

Проверка на гумите. Бъдете много внимателни, ако използвате манометър който предлагат бензиностанциите. Тези манометри много често не са верни. Купете висококачествен манометър и обезателно сравнете неговата точност с професионален манометър за гуми. Да проверите гумите правилно е важно. Гумите които са недостатъчно напомпани или пренатоварени, може да се износят по-бързо от очакваното. Да имат по-малко сцепление и автомобила да консумира повече гориво. Това отнема само няколко минути в месеца, за да гарантира безопасността и дълголетието на гумите ви. Азот, какви са ползите? Какво е азот и защо да напомпим гумите си с азот ? Азотът е просто сух въздух с отстранен кислород. Въздухът вече съдържа почти 79% азот. Как се използва? Азот срещу сгъстен въздух. Повечето гуми са пълни със сгъстен въздух. Тъй като азотът замества кислорода, вие можете да напомпате гумите си с азот. По този начин, налягането в гумите на автомобила ви, ще се задържи по-дълго време.

Какво осигуряват гумите които са произведени от Michelin?

За съжаление съществуват и други възможни места на изпускане. Например това е между борда на гумата и джантата, игличката на вентила. Затова се използва специална паста, която се намазва върху вътрешния борд на джантата. При напомпване на гумата, пастата спомага за прилепване на гумата към джантата. Това се прилага особенно ако гумата се напомпва с азот. Азотът и сгъстеният въздух могат да бъдат смесени, ако е необходимо. Гумите, произведени от Michelin, са проектирани да осигуряват очакваното си представяне. Когато се надуват с въздух или азот, при условие че потребителят спазва препоръчаните от производителя Michelin инструкции. Недостатъкът: За съжаление има и други възможни източници на изпускане, като, гуми, джанти, вентили и други. Това означава, че няма гаранция за поддържане на налягането с въздух или азот в гумите.

Проверка на гумите и тяхното налягане.

Въпреки че гумите които се напомпват с азот, издържат много повече от гумите които са напомпани с въздух. Трябва обезателно да се проверяват периодично. Каква роля изпълнява иглата на вентила ? Той гарантира запазването на правилното налягане в гумите. Той блокира влагата която може да влезе в гумата. Капачката на вентила е също така важна за поддържане на налягането, препоръчват се капачки с високо качество. Вентила също помага да се блокират частиците на прах от възпрепятстване върху иглата. Стареене и щети. Вентилите обикновено се изработват от каучук и поради това се износват с течение на времето. Те могат да бъдат повредени от високи скорости и въздухът може да изпусне. Кога трябва да сменя игличките на вентила ? Всеки път, когато купувате нови гуми. Как да проверите дали имате достатъчно протектор. За ефективно слепване на пътя, премахването на водата и поддържане на контрола, вашите гуми трябва да имат необходимия протектор.

До какво може да доведе износването на протектора ?

Проверка на гумите и протектора. Ако грайфера на гумите почти изчезнат, гумата ще се пързаля по пътя. Това е особено опасно, при мокри или зимни условия. Освен това, ако карате с гуми под необходимият законен протектор, може да ви бъдат наложени глоби. Затова трябва редовно да проверявате износването на гумите си. Ако гумите ви приближават към законовата граница или ако имате някакви съмнения, ги проверете в сервиз за гуми. Три метода. Проверете износването на протектора като поставите автомобила на ръчна спирачка и на първа предавка за ръчни скоростни кутии. Или на паркинг за автоматичните скоростни кутии. Проверете дълбочината на основните канали на протектора на няколко места в и около гумата. Като използвате показателя за гуми, както е указано от производителя. Законовата минимална дълбочина на протектора в България е 4 милиметра.

Как да проверите протекторите на вашите гуми

Поставете индикатора за износване на протектора в канала на гумата. Гумите се проверяват с индикатори за износване на протектора, които се поставят в основата на каналите. Когато повърхността на протектора се износи до крайно ниво, гумата е на прага на изхвърляне и трябва да бъде заменена с нова. Зимни гуми: Зимните гуми имат дизайн „снежинка“, която показва че този вид гуми трябва да се карат през зимният сезон. Те имат различни височини. Сменете зимните си гуми, след като са износени до нивото на законовия показател. Използвайте теста, като измерите дълбочината на гумата в протектора, която трябва да бъде не по-малка от 4 милиметра. Ако органите на реда ви спрат за внезапна проверка, може да отнесете глоба в големи размери, ако гумите са ви под 4 милиметра. Затова сменяйте гумите си редовно, след като сте изминали законовия пробег. В противен случай, може да спрат автомобила ви от движение.

Как да осигурим равномерно износване на гумите ?

Ротация на гумите, какво трябва да знаем? Проверка на гумите на всеки 10 000 километра. По време на движение, всяка гума и колело се преместват в различно положение. За да се гарантира, че всички гуми се износват равномерно и издържат по-дълго те трябва да се разменят. Кога трябва да го направиме? Гумите трябва да се въртят въз основа на препоръките от завода производител. Те трябва да се превъртат на всеки 12 000 километра. Препоръчва се месечна проверка за износване на гумите. Вашите гуми трябва да се въртят при първите признаци на неравномерно износване. Дори ако това се случи преди 12 000 километра. Това важи за всички превозни средства. Ползи: Тъй като позицията на гумата върху автомобила ви може да повлияе върху начина на износване. Редовното въртене помага да се осигури равномерно износване на гумите, удължаване на живота на гумите и подобряване на ефективността.

Подравняване на гумите: какво трябва да знаем ?

Проверка на гумите и подравняване. Подравняването на гумите е обикновен процес. Който може да изисква леко регулиране на предните или задните елементи на окачването. Ако имате разлика в износването на гумите, вашето превозно средство може да не е безопасно за шофиране. Кога трябва да проверя подравняването на гумата? Ударили сте камък или сте попаднали в дупка. Виждате износване на външните ръбове на гумите. Забелязвате разлика в управлението на автомобила или когато сте зад волана. Когато смените елементите на окачването или кормилното управление. Най-малко на всеки 10 000 километра. Няколко примерни показателя: Вашият автомобил дърпа надясно или наляво, когато пътувате по прав път с малък вятър. Волана не се връща лесно след завой. Волана остава под ъгъл при движение по права линия. Защо е важно? За да се сведе до минимум износването и максималният комфорт на водача и пътниците.

Балансиране на гумите: какво трябва да знам ?

Когато се монтират гумите, винаги трябва да се балансират. За тази цел се използва специална баланс машина, която балансира гумата. По този начин джантите и гумите на автомобила, създават комфорт при пътуване. Когато едно от колелата не е балансирано, или е по тежка от останалите, резултатът води до намаляване на живота на протектора. При това положение, автомобилът може да получи вибрации, да предизвика напрежение или да подскача. Което може да доведе до пътно транспортно произшествие и нужда от пътна помощ. Балансирането на гумите, компенсира разликите в теглото на гумата с джантата. За да се уверите, че теглото на гумите е балансирано, специалистите добавят тежести които се прикрепят към борда на джантата. Или ги залепят към вътрешния борд на джантата, за да се противодействат на центробежните сили. Действащи върху тежките участъци, когато колелото се завърта. Кога трябва да балансирам гумите си? Когато купувате нови гуми и когато ги сменяте.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.