Работа на предпазния колан

Ето един весел статут, който ви накара да поискате да вземете ол балсамона за покупка: Ако живеете в Съединените щати, имате риск от смърт в автомобилна катастрофа от 1 до 84 години. Докато изтичането на автомобила не държи свещ на номер 1 убиец, сърдечно-съдови заболявания (шанс 1 на 5), той държи собствения си като един от най-вероятните начини, по който някой от нас ще рита кофата. Добрата новина е, че ако сте в автомобилна катастрофа, можете да намалите шансовете си да умрете наполовина само с обикновения акт на носене на предпазен колан. Освен това, по-бързо, отколкото човек може дори да реагира, модерният предпазен колан се прибира енергично, за да настрои пътниците на по-безопасно място за сядане при поставянето на въздушните възглавници. Как се прави това? С предварително напрежение на предпазния колан, разбира се. Като приличен, но трагичен герой, предпазителят на предпазните колани жертва живота си при злополука, за да спаси вашите. Помислете си щастливо, ако предусилвателите на предпазните колани на вашия автомобил никога не трябва да виждат действие по предназначение. Ако го правят, това означава, че предната част на автомобила или камионът ви е ударила в нещо друго и е доста трудно. Много е вероятно и предните въздушни възглавници да са напомпани. Механизмът на предупреждаващото устройство използва експлозивен заряд за задвижване на скрито бутало, когато сензорите установят рязкото забавяне на произшествието. Буталото, от своя страна, бързо задвижва макарата, около която е обвита лентата за платове на предпазния колан. Това невероятно бързо отдръпване на тъканта на колана незабавно отстранява откъсването от колана. Този допълнителен „пред-“ напрежение на обезопасителния колан, миг преди пълната сила на удара, тегли тялото на шофьора и пътника на предната седалка здраво в седалките им. Това ги позиционира така, че да получават максимална защита от предните въздушни възглавници. Също така помага да се предотврати неприятното явление, което катастрофалните автомобили наричат ​​“подводни“. Точно когато импулсът, причинен от катастрофата, потиска тялото на жертвата под колана си и я изпраща, която напредва под тирето. Автомобилите и леките камиони не са единственото място, в което е натиснало използването на предусилватели на предпазните колани. Един от най-ранните предци на съвременните системи за преднатягане на автомобили е един, предложен за военни пилоти на самолети през 50-те години на миналия век. През 1958 г. изобретателят Ройс Стриклънд, младши, подаде заявление за патент за измислица, наречен „макара за инерция“. Това е експлозивно устройство, задвижвано от газ, което притискаше пилотите в местата им на изхвърляне, преди да бъдат изгонени от самолет. Докато малцина от нас някога ще трябва да се спасяват от нападнат изтребител в средата на полета, трябва да се уверим малко, че подобна технология за преднатягане на предпазните колани ще ни помогне да ни закотвят, ако някога се сблъскаме със сблъсък.