Смяна на спукана гума

смяна на спукана гума

Смяна на спукана гума от Албена Експрес.

Имате ли спукана гума? За съжаление нито един собственик на автомобил не е застрахован от това. Въпреки факта, че по-голямата част от хората са много запознати с принципите на подмяна на спуканата гума с резервна. Ситуацията на пътя не винаги е предвидима. По ред причини собственикът на автомобила може да няма крик, необходимите ключове или помпа. Дори подходящото облекло е от съществено значение за смяна на колелата при трудни пътни условия. За да разрешите бързо този проблем, трябва да се свържете с нашия диспечер по телефона и да се обадите за помощ. Какво да направите, ако имате нужда от смяна на спукана гума. Лесно е да разберете, че една от гумите на вашето превозно средство е повредена и издута. Със спада на налягането на въздуха ще се усетят характерни шумове в купето, а сериозното пързаляне при движение в едната страна на пътното платно показва пълен отказ на този елемент. Освен това, опитът да стигнете до дестинацията няма да се осъществи.

Смяна на спукана гума и списък на инструментите за смяна

Това не само ще провокира пълно износване на скъпа гума и деформация на джантата, но може да причини и сериозен инцидент. При такива повреди колата е практически невъзможна за управление и това ще разберете след няколкостотин метра. Инцидентът е гарантиран. Уверете се, че винаги имате набор от инструменти. За да се справите със задачата бързо и най-важното, безопасно и правилно, ще ви трябва. Отвертка с плоско острие, крик в комплект с дръжката на задвижване, гаечен ключ с правилен размер. Два или три клина за колелото, светлоотразяващ триъгълник. И най-важното е разбира се, резервна гума в добро състояние. Освен това може да се нуждаете от многофункционална грес. Също така светлоотразителна жилетка, фенерче, ако трябва да работите през нощта. Чифт ръкавици и стар килим няма да са излишни, за да не изцапате ръцете и коленете си.

Инструкции за смяна на гума

След като вече сте добре подготвени, прочетете инструкциите стъпка по стъпка за подмяна на повредено колело. Ако гумата е спукана по време на движение, включете аварийните светлини и намалете скоростта до 8 – 10 километра в час. Изберете най-близкото удобно и безопасно място отстрани на пътя, далеч от натоварения трафик. Ако това не е възможно, намерете място, където автомобилът ви ще бъде ясно видим. Запомнете: никога не се опитвайте да сменяте колело в аварийната лента, това е изключително опасно! Паркирайте на равна повърхност. След като паркирате, уверете се, че автомобилът е на равна повърхност. Не се опитвайте да сменяте гумата на неравни повърхности. Поставете автомобила на ръчна спирачка, включете първата предавка или я поставете в режим „паркиране“. В зависимост от вида на скоростната кутия. Поставете клинове под колелата, отпред и зад колелото, разположени по диагонал от ремонтираното.

Как да смените спуканата гума

След това поставете светлоотразителния триъгълник на 150 метра зад превозното средство. Свалете капачката на колелото. Уверете се, че резервното колело е готово и функционира и че разполагате с всички необходими инструменти. С помощта на инструменти свалете капачката на колелото, ако има такава. След това разхлабете гайките, като ги развиете обратно на часовниковата стрелка. Това е по-лесно да се направи преди повдигане на превозното средство на крик. Не сваляйте гайките, просто ги разхлабете, докато не успеете да ги разхлабите ръчно. Нанесете масло върху всяка гайка, ако е необходимо. Ако имате специални гайки, трябва да имате и ключ за тях. Определете къде да поставите крика на автомобила. Проверете в ръководството на автомобила, ако се съмнявате, точността е от съществено значение. Ако монтирате крика неправилно, това може да повреди долната страна на автомобила, когато започнете да го повдигате. Повдигнете автомобила достатъчно високо, за да поставите резервното колело. ЗАПОМНЕТЕ: Никога не лягайте под колата !

Монтиране на ново колело

Извадете гайките и ги поставете на сигурно място, за да не се загубят. Извадете спуканата гума и я поставете на земята. Монтирайте новото колело и не затягайте гайките напълно. Закрепете колелото. Спуснете автомобила на земята и извадете крика. След това затегнете гайките с ключ, като го завъртите по посока на часовниковата стрелка. Затегнете гайките по диагонал по двойки – например, ако сте затегнали гайка в положение 10 часа, затегнете следващите 4 часа и така, докато те са достатъчно стегнати. Работите по монтиране и смяна на гуми трябва да се извършват по определена технология, като се използва специализирано оборудване. По-добре е да извършите такава подмяна в автосервиз – това гарантира надежден и правилен монтаж на гуми. Ако се извърши смяна на гуми и на четирите колела, превозното средство трябва да се постави на подемник и да се закрепи здраво. Също така, работата може да се извърши след повдигане на автомобила на крик.

Съвети за смяна на гума

В този случай е необходимо да поставите автомобила в хоризонтално положение и да поставите клинове под колелата. Когато използвате крик, гледайте да го поставите правилно. Под купето на всички автомобили са монтирани гумени подложки където трябва да се постави крика, за да се предпази купето на автомобила от повреди. Желателно е в сервиза за гуми да се използват няколко вида крикове: въздушни, хидравлични и други. Премахването на колелото се извършва след развиване на гайките. Най-често за това се използват пневматични инструменти. Гайките се развиват внимателно, за да не се скъса резбата и да се повреди джантата. Ключът трябва да бъде комплектован с набор от вложки. За да премахнете гайките, използвайте само инструменти с правилната форма и размер. Почистване на колелото. За по сигурно управление на автомобила по пътя, Ви съветваме да извършите, висококачествено балансиране на колелата. Което можете да направите в нашия автосервиз на ниска цена.

Етапи за смяна на спукана гума

Почистването на джантата на машина е по-ефективно, отколкото във вана. Целият процес за едно колело отнема от 30 до 120 секунди, в зависимост от степента на замърсяване. Освен това използването на машина за гуми елиминира възможността за повреда на джантите. Изваждане на гумата. На първия етап вентилът се отвива с помощта на специална отвертка. Въртенето на гумата започва отвън. По време на процеса на въртене контролирайте положението на вентила, така че да не се повреди. Не натискайте гумата с лапата от машината докрай, за да не я повредите. По-правилно е въртенето да се извършва на няколко етапа, като се върти колелото, както се извършва. Можете да завъртите гумите само след като те се изпуснат докрай. Ако в гумата остане малко въздух, борда на гумата може да се повреди по време на работа. Монтажа на нови гуми се извършва след закрепване на колелото със скоби. Гумата се монтира след като се започне отвътре и се контролира позицията на въртене, за да не се повреди борда на гумата.

Напомпване на гума

След като монтирате гумата, огледайте я, като проверите за видими повреди, степента на износване. Преди качване, смазването се извършва с помощта на монтажна паста. Не можете да използвате машинно масло или сапун за смазване. В най-добрия случай такава смазка ще бъде неефективна, в най-лошия случай ще унищожи материала на гумата. Надуването на гуми се извършва на два етапа. На първо място гумата се надува, когато е още на машината. На втория етап налягането се извършва до нивото, което е определено от завода производител. Ако ще напомпвате гумата с газ, тогава се използва специална дюза за помене на гуми. Нивото на налягане по време на работа се контролира с висококачествен манометър. След това колелата се балансират на стенд за гуми. Монтаж на колела. Преди да започнете монтажа на гумата, огледайте спирачния диск, ако е необходимо, почистете болтовете с метална четка. Желателно е да намажете болтовете с малко грес, за да се завиват и развиват по-лесно.

Изисквания при монтаж и демонтаж на гуми

Затягането на болтовете трябва да се извърши равномерно, като се затегнат на кръст. Затягането се извършва на два етапа с помощта на динамометричен ключ. Важно е болтовете да не се изкривят по време на монтажа. Гумите се монтират на джантите чийто размер съответства на препооръките за определен автомобил. Индексът на натоварване и скоростта на гумите не трябва да са по-ниски от препоръчаните от производителя за автомобила. В този случай налягането на въздуха в предните и задните гуми не трябва да бъде различно. Твърде ниското или високото налягане може да влоши управлението и стабилността на автомобила. При монтиране на гуми на джантата могат да се монтират само гуми със съответния стандартен размер. Те трябва да бъдат сухи и чисти и в изправност. Когато съхранявате автомобилната гума при ниски температури, тя се държи най-малко 3 часа при стайна температура непосредствено преди извършване на монтаж на гуми.

Проверка на спуканата гума

Преди започване на монтажа, гумата се инспектира. Като се проверява липсата на механични повреди, пукнатини и всякакви други дефекти както отвътре, така и отвън. Преди да демонтирате гумата, въздухът трябва да бъде испуснат докрай. Преди монтажа е задължително да се провери плътността на камерата. Това може да се направи с помощта на вана, пълна с вода. Джантата се почиства от мръсотия и ръжда. Не трябва да има механични дефекти, износени отвори, остри ръбове и други. След монтажа на гумата, трябва да се премине към балансиране. Това се извършва със специална машина за балансиране на гуми. Желателно е за това да се използва машина, на която колелото е фиксирано по същия начин, както на автомобила. Закрепването се извършва през отворите, като се използват специални адаптери за това. За да извършите монтаж на гуми, трябва да използвате специализирано оборудване и инструменти. Използването на чукове, самоделни адаптери, може не само да намали качеството на работа, но и да доведе до повреда на автомобила. Ние предлагаме услуги на достъпни цени и с гаранция за качество.