стартиране на двигателя

Стартиране на двигателя

Всеки шофьор рано или късно се сблъсква с проблема със стартиране на двигателя с напълно изтощен акумулатор. Това обикновено идва от факта, че водачът е забравил светлините или крушките в кабината, не е затворил вратата плътно или е оставил ключа на контакт. Разбира се, има и други варианти на събития, водещи до внезапно изтощаване на акумулатора. Което неизбежно води до проблеми при стартиране на двигателя. За автомобили, оборудвани с ръчна трансмисия, можете да запалите двигателя чрез „теглене“. Като правило, за това се използва друг автомобил, който ще тегли втория и след като запали остава автомобибла на свободна скорост. Обикновенно вторият автомобил се слага на втора или трета скорост и тогава двигателят запалва. Ако се опитате да стартирате двигателя на първа или задна предавка, запалването няма да може да се осъществи. Завъртането на двигателя в правилното положение, разрешава проблема завинаги.

Стартиране на двигателя с автоматична скоростна кутия

Въпреки това, ако състоянието на двигателя е близко до идеалното. Импулсът възникнал поради освобождаването на съединителя е достатъчен, за да го стартира дори при по-ниски предавки. Ако няма друг автомобил, тоест тегленето е невъзможно, вероятно ще има хора, които могат да бутат автомобила докато запали. За автомобили с автоматична скоростна кутия, стартиране на двигателя чрез теглене не е възможно. Но в същото време, ако се опитат да запалят автомобила няма да има смисъл. Защото скоростната кутия на съвременните автоматични скоростни кутии, са оборудвани с маслена помпа. Тоест ако двигателят не работи, няма да има натиск в маслената помпа. Липсата на налягане, създадена от помпата, ще доведе до факта, че автоматичната трансмисия няма да работи. Което означава липса на сцепление между двигателя и трансмисията. Ето защо, без значение колко теглиш автомобила, двигателят няма да запали.

Стартиране на двигателя чрез подаване на стартов ток

Най-широко използваният метод за стартиране на двигателя с напълно разреден акумулатор е чрез подаване на ток. За да подадете ток, трябва или да паркирате друг автомобил до него. Или да поставите зареден акумулатор или стартово и зареждащо устройство. Във всички случаи е необходимо, кабелите и клемите на устройството за „подаване на ток“ да имат дебелина. Достатъчна за преминаване на ток от желаната стойност. Най-добрият вариант е да се използва домашно устройство за „заваряване“. За да се направи такова устройство, ще е необходимо да се закупят пет метра кабел за заваряване. Тогава този кабел трябва да бъде разделен на две равни части, за да се получи най-накрая устройство за „подаване на ток“ с дължина два и половина метра. Кабела трябва да издържа на ток най-малко стотина ампери за бензинови двигатели и за дизеловите двигатели не по-малко от 150 ампера.

Стартиране на двигателя – направи си сам

Както и четири щипки за плюс и минус. Двете щипки за плюс, трябва да бъдат боядисани в червен цвят, а другите две щипки за минус в черен цвят. Като по този начин ги обозначават като “плюс” и “минус” и надеждно прикрепени към дръжките парче кабел. Факт е, че не всяко готово устройство за „подаване на ток“, което може да се купи в магазина. Особено ако е направено в Китай, ще ви помогне да стартирате двигателя. Проблемът се крие в неприемливо малка част от жици и „крехки“ щипки. Такова устройство може да ви помогне само за зареждане на изтощен акумулатор. Ако се изтощи акумулатора на автомобила, разреденият акумулатор трябва да се извади от превозното средство и да се постави на топло място. Ако имате зарядно устройство, свържете акумулатора към него. Само след няколко часа и добре затоплен акумулатор, вие може лесно да стартирате двигателя. След като стартирате двигателя, алтернатора ще започне да зарежда акумулатора на автомобила.

Стартиране на двигателя с друг акумулатор

Има ситуации, в които можете да използвате единствения начин за да стартирате двигателя. Трябва да премахнете изтощения акумулатор и да поставите на негово място друг или нов акумулатор. Той може да бъде взет назаем от друг автомобил или да се постави чисто нов акумулатор от магазина. С него двигателят ще запали и ще започне да работи на празен ход. След това трябва да изключите всички консумиращи енергия уреди в автомобила. Като осветление, отопление на купето, за да се намали напрежението на генератора. След това, поставете изтощения акумулатор и свържете плюсовия и миносовия кабел към акумулатора. Този метод се препоръчва като асистентът ще може да държи изключените клеми, като по този начин се избягва късо съединение. Без съмнение винаги е по-добре да разполагате с резервнен акумулатор. Средната цена на акумулатора варира между 100 и 150 лева зависимост от ампеража на акумулатора.

Стартиране на двигателя с акумулатор втора употреба

Можете да спестите доста пари, като си закупите акумулатор втора употреба. Много вносители на гуми втора употреба, предлагат и внос на акумулатори от чужбина. Преди да си закупите такъв акумулатор, ви съветваме да го проверите във специализиран сервиз за акумулатори. Ако специалистът от автосервиза ви гарантира че акумулаторът е годен за експлоатация, може да го платите веднага. Винаги купувайте акумулатори, които са използвани най-много до три години. Акумулатор който е по-стар от три години, няма смисъл да го купувате. Тъй като има вероятност да го изхвърлите след два или три месеца. За това ние ви съветваме да си закупите чисто нов акумулатор, с гаранционен срок от три години. Най-добрите акумулатори в България са: ACDelco, Amega, AutoJet, Banner, Berga, Bosch, Duracell, Electra. EnergyBox, Exide, Gigawatt, Iskra, Moll, Monbat, Mutlu, Optima, PowerBat, Starline, Varta, Vibrac и YAK.