съвети против заспиване на волана

Съвети против заспиване на волана

В тази статия ще ви предоставим, полезни съвети против заспиване на волана. Чаша горещо бразилско кафе, може да прогони, признаците за сънливост на шофьора, по време на продължително пътуване. Заспиването зад волана на автомобила, по време на дълго шофиране, води до тежки последствия и нужда от експресна пътна помощ. Препоръчително е, шофирането да се осъществява основно денем. Шофирането, през обедните и следобедни часове, от 13 до 16 часа, крие големи рискове за шофьорите, особено през лятото. През този период на денонощието, човек се чувства най-изморен и има нужда от почивка. Една чаша кафе и лека дрямка от тридесет минути, ще възстановят най-добре, силата на водача. Предупреждението за това е, безконтролното затваряне на очите на водача по време на пътуване. Непрекъснатото съсредоточение в пътя, води до напрягане на очите и утежнява сънливостта. Продължителното шофиране, изисква внимание, съобразителност и бдителност.

Как действа кафето на водача при пътуване

Има една хитрост, която е известна, на водачите на моторни превозни средства и върши отлична работа. При сънливост, водачът на автомобила, трябва да спре на паркинг, за да изпие едно кафе. След това е препоръчително да се направи една нормална почивка и след това да продължи пътуването си. В това състояние, водачът получава двойно ободряващ ефект, който подобрява сърдечно съдовата дейност. Тъй като кофеинът, който се съдържа в кафето, започва да действа едва 40 минути, след неговото поглъщане. Най-сигурният начин за предотвратяване на пътни инциденти и заспиването зад волана е, пълноценният сън преди пътуване. Пълноценната почивка през нощта, подобрява умствените способности и създава добро настроение. Преди да тръгнете на дълъг път, се наспете хубаво, за да се чувствате бодри и самоуверени при пътуване. От време на време спирайте за кратка почивка и глътка въздух. При повреда търсете специализираните фирми за пътна помощ.

До какво води недоспиването на водача

Като най-сигурен начин, за борба с умората е, почивка от 8 – 9 часа спокоен сън. Недоспиването от своя страна, натрупва така нареченият сънен дълг. За неговото възстановяване, е необходимо повече сън, който е в размер, на 2 – 3 денонощия. Недостатъчният сън, забавя вземането на решения и създава сериозни предпоставки, за пътно транспортни произшествия. Затова водача много трябва да внимава, да не изгуби контрол над автомобила. В противен случай, ще има нужда от фирма за пътна помощ. Употребата на енергийни напитки и слушането на силна музика, имат временно действие, върху тялото и мозъка на водача. Прекалената употреба на енергийни напитки, води до тежки последствия и пристрастяване на организма. Смесицата им с алкохол и цигари, ще Ви накарат, временно да бъдете будни. Но последиците при тяхното използване са прекалено опасни. Използването на различен вид алкохол и цигари води до тежки заболявания.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.