трансмисия на автомобила

Трансмисия на автомобила

Трансмисия на автомобила – това е няколко механизма, свързващи двигателя на автомобила с колела. Които при завъртане карат автомобила да се движи, така наречените задвижващи колела. Предаването е необходимо за предаване на въртящ момент от двигателя към колелата. Неговите промени и разпределение между задвижващите колела. Превозните средства използват следните видове трансмисии: Механична трансмисия на автомобила – предава на задвижващите колела механичната енергия, получена по време на работа на двигателя. Електрическа трансмисия – преобразува механичната енергия, генерирана от двигателя, в електрическа енергия, която се предава на задвижващите колела и там я преобразува в механична енергия за въртене на колелата. Хидравлична трансмисия на автомобила – преобразува механичната енергия в налягането на потока на течността. А на задвижващите колела обратната трансформация в механична енергия.

Задвижване на четирите колела 4×4

Съществуват и комбинирани трансмисии с по-сложно преобразуване на енергийните типове, това са хидро механични или електро механични. Хидравличните трансмисии в автомобилите се използват рядко. По-често те могат да бъдат намерени на други видове мобилни машини, например, на багери. Електрическите трансмисии често се използват за тежки превозни средства, например за камиони за минно депо. Повечето автомобили, чийто въртящ момент се променя ръчно, са оборудвани с механична трансмисия, това са автомобили с ръчна скоростна кутия. Когато се използва автоматична скоростна кутия, трансмисията може да бъде механична или хидро механична. Във зависимост от дизайна и предназначението на автомобила, той може да се задвижва от предните или задните колела. Ако задвижването е задвижване на всички колела, то се нарича задвижване на четирите колела или 4 X 4.

Какви функции изпълнява трансмисията на автомобила

Дизайнът на трансмисията и видовете механизми, използвани в него зависят от типа на задвижване. Ако автомобилът е със задно предаване, трансмисията включва съединител, скоростна кутия, задвижване на диференциала с полуоските. На автомобили с предно предаване липсва карданното предаване. Вместо полуоски се използват задвижващи валове а диференциалът се намира в скоростната кутия. Всички автомобили със задвижване на четирите колела в трансмисията имат друг механизъм – кутията за трансфер. В структурно отношение то може да се изпълнява отделно или като част от скоростната кутия. Използвайки съединителя, двигателят се изключва от другите трансмисионни механизми за кратко време и след това плавно се свързва. Когато автомобилът започне да се движи и сменя предавките. Дизайнът на съединителя, ви позволява да защитите трансмисионните механизми и двигателя от повреди по време на претоварвания.

Какво представлява карданното предаване ?

Автомобилите с автоматична трансмисия нямат съединител. Понякога в предаването има два съединителя. Но педалът на съединителя винаги липсва. С помощта на скоростна кутия се променят въртящият момент и скоростта на автомобила. Благодарение на скоростната кутия автомобилът има възможност да се движи напред и назад. В допълнение, с помощта на скоростна кутия, двигателят е изключен от трансмисията за дълго време. Скоростните кутии са разделени на механични с ръчно превключване на предавките и автоматични, с различни дизайни. Необходима е карданна предавка за предаване на въртящ момент от скоростната кутия до крайното задвижване. Карданно задвижване е тръба, оборудвана със специален кардан и шлицов вал. Благодарение на тези устройства задвижващият вал може да се огъва и да променя дължината си. Това е необходимо, защото когато автомобилът се движи, колелата постоянно се движат нагоре и надолу поради неравности на пътя.

Какво представлява карданното предаване ?

А разстоянието от скоростната кутия до основната предавка и нейното положение спрямо скоростната кутия постоянно се променят. Основната предавка увеличава въртящия момент и го завърта под прав ъгъл. Диференциалът позволява на оста и прикачените към тях задвижващи колела да се въртят с различна скорост. Което е необходимо, когато автомобилът се движи в завой. В допълнение диференциалът разпределя въртящия момент между задвижващите колела. Задвижващият вал прехвърля въртящия момент от диференциала към задвижващото колело на автомобила с предно предаване. Поради ставите с еднакви ъглови скорости, при движение се осигурява постоянно свързване на диференциала с колелото. Скоростната кутия, осигурява разпределение на въртящия момент между колелата на предния и задния мост. Ако управлявате автомобил 4×4 и сте участник в пътно транспортно произшествие, потърсете услугите на пътна помощ.