Получаването на шофьорска книжка е не само радост, но и отговорност за бъдещия собственик на кола. Необходимо е да запомните, че шофьорското училище дава само необходимите основни умения за шофиране. Но за да стане добър шофьор, 100 часа шофьорско училище, разбира се, не е достатъчно. Следователно, начинаещите по пътя трябва да бъдат много внимателни. Първата препоръка, която може да бъде чута от инструкторите, когато карате собствен автомобил, е инсталирането на значката „Управление на ученика“:

Сега само очите и ушите ще бъдат единственият източник на информация за трафика. Първата година или две след получаване на правата за управление е обикновено период на нарастване на инцидента. За да сте по-уверени на пътя, начинаещи, а не само тях, винаги трябва да помните ситуациите, в които трябва да сте най-внимателни и да знаете как да се държите в такива ситуации.
Ситуацията е първата – остър завой. Опасен за ограничената видимост в тази част от пътя и опасността от приплъзване. Следователно, виждайки знак за опасен завой по пътя, водачът трябва да отпусне скоростта до препоръчителната скорост (по-добре, до минимум приемливо) – често 60-80 км – и да влезе в завоя вече с намалена постоянна скорост.

Следващата опасност по пътя е пречка. Това може да бъде яма, дупка, „лежащ полицай“, железопътен прелез. Преди позиция следва да бъде възможно да се забавя, най-добре е да не рязко, а постепенно, така че да не пречи на другите участници в движението, както и непосредствено пред него, за да се пусне на педала на спирачката и да го карам. Това спестява шасито на колата.

Много от новодошлите се страхуват от зимното шофиране. Независимо от това, човек трябва да започне някъде. Оставянето на зимна писта, да са наясно с трудностите на зимния път – този лед, снегонавявания, снеговалеж, и като цяло – колата на пътищата през зимата, се държи по различен начин.

При шофиране в ледените условия на спирачния път на автомобила е по-голяма, отколкото на няколко пъти, а когато аварийно спиране е вероятно занасяне. Ето защо, по такъв начин, че се препоръчва използването на спирачната двигател, с други думи, намаляване на скоростта на превозното средство, без да натискате педала на спирачката, но само чрез ограничаване на подаването на гориво на педала на газта. Или можете да спирате с прекъсващо натискане на спирачния педал. Тук системата ABS, монтирана на автомобил, много помага да се предотврати загубата на управление от кормилното управление при внезапно спиране.

Ако колата влиза на хлъзгав път, най-опасното действие на начинаещия е рязко спиране. Това допринася за още по-голямо приплъзване. При превозно средство с предно предаване е препоръчително да приложите леко натиск върху педала на газта. Това ще помогне на колата да се изравни.

Когато хлъзгавият път е усложнен от спускания и изкачвания, скоростта на движение трябва да бъде еднаква, при спускане не е необходимо да се движите надолу. При автомобили с автоматична скоростна кутия има режим HOLD – включването му в комбинация с определен тип предавка (D, S или l) ще позволи на автомобила да се движи с определена скорост, без да надхвърля това.

Движението по снежния път е опасно, защото ако имаше спирка, е доста трудно да продължиш да караш отново. Свободният сняг предотвратява движението на автомобила, особено ако спирането е настъпило нагоре. Когато се забиете в снежна покривка, не е препоръчително да се късате на място. Това само ще влоши ситуацията. Трябва да поставите под колела нещо нехлъзгащо – гумена подложка, клон, дъска или премахване на снежния сняг, след което гладко продължете да се движите.

Снеговалежът по време на шофиране, както и мъгла и силен дъжд намаляват видимостта. Следователно, си струва или да се откаже от пътуването, или да се движи с ниска скорост, прилепнала към дясната страна на пътя. Ако автомобилът е оборудван с фарове за мъгла, те трябва да се използват самостоятелно или в комбинация с къси светлини или къси светлини.

Друга трудна ситуация на пътя е началният дъжд. В първите минути пътят става много хлъзгав: смес от дъждовни капки и пътни прах организира пързалка по асфалта. Ето защо трябва да бъдете внимателни в такива моменти.

Ако искате да се движите след дъжд по черен път, по-добре е да се движите по трасето или да го преминете между колелата. Това ще предотврати плъзгането на автомобила. Ако районът на калта е малък, е по-добре да го преминете с малко по-висока скорост. Това ще ви помогне да предотвратите залепване в мръсотията.

Най-трудната маневра на пътя е изпреварването. При извършването на такава маневра, трябва да се помни, че водачът на изпреварваната машина може да не вижда маневрата, която се изпълнява, например, ако изпреварващата кола падне в слепи зона. Понастоящем изпреварваната кола може да започне да заобикаля препятствието или да изпреварва. Ето защо е необходимо да сигнализирате сигналите предварително и бъдете много внимателни. Върнете се в лентата си, само когато изпреварваната кола стане видима в огледалото за обратно виждане.

Водачът на всяка минута трябва да прецени текущата ситуация, да проверява редовно ситуацията около колата в огледалата за обратно виждане. Никога не може да се изключи, че другите участници в движението ще се държат неадекватно. Източникът на опасност може да стане и стационарно превозно средство, а пешеходецът се приближава до пътя и децата играят близо до пътя.

Също така трябва да се помни, че някои жизнени ситуации намаляват реакцията на водача, като например приемат лекарства, които причиняват сънливост, умора. Еднопосочният път също помага за бдителна бдителност. Освен това все още съществува опасност от очевидно намаляване на реалната скорост, въпреки че на практика тя може да надвиши разрешеното с 20-30 км. Повишената скорост е опасна, тъй като увеличава спирачния път.

Бдителността, вниманието, познаването на правилата за движение и способността да се държат правилно в аварийна ситуация ще позволят на началния водач да стане майстор на плавателния съд.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.