умора по време на шофиране

Умора по време на шофиране

Както знаете около 50 процента от злополуките се дължат от умората на водача. Съществуват различни методи за борба с умората, нека сега да ги разгледаме по-подробно. Умора по време на шофиране, това се случва често на много от водачите които пътуват на дълъг път. Кратък сън. Ако пътувате в продължение на няколко часа, дори и кратка дрямка за около 20-30 минути може да ви разведри. След това веднага ще почувствате прилив на енергия и ще подобрите състоянието си за шофиране. Ако пътувате с други хора, препоръчително е да разговаряте по различни въпроси. По този начин, мозъкът релаксира и те кара да седиш буден. Кафе. Може би най-известният начин за предотвратяване на съня е чаша кафе. Или някаква друга напитка, която съдържа кофеин. Ако не разполагате с кафе, това може да бъде заменено с един много силен чай. Също така можете да изпиете една кола или енергийна напитка.

Премахва ли съня силната музика ?

Силна музика. Доказано е, че силната музика значително намалява сънливоста. Но ако не разполагате под ръка с кафе или енергийна напитка, със сигурност ще заспите зад волана. Музиката е само временен метод, докато намерите най-близкото място за паркиране. Разнообразие от електронни устройства. Днес изборът на електронните устройства е толкова разнообразен, че всеки може да си избере устройство. Някои устройства като вентилатори, може да насочат въздушната струя към лицето на водача. Други устройства издават силен звук, когато водачът започне да кима с глава. Пеене на песни. Според някои шофьори на камиони, пеенето на песни помага да се справят с умората. Но този метод не работи дълго време и се прилага само за кратки разстояния. Бутилка с вода. Можете да измиете лицето си с вода, когато се изморите. Някои хора съветват да не се използва обикновена вода, или сода. Газираната вода прониква през кожата, облекчава умората много по-бързо, отколкото обикновената вода.

Полезни съвети по време на шофиране

Някои дори съветват да не се използва обикновена вода, а само сода. Газът прониква през кожата, облекчава умората много по-бързо, отколкото с обикновена вода. Храни. Много по-добре ще се почуствате ако ядете бисквити, кисели ябълки или слънчогледови семки. Консумирайте такава храна, която може да се дъвчи дълго време. Чист въздух. Ако управлявяте автомобила на отворени прозорци, потокът на свеж въздух може да направи чудеса. Той веднага ще прогони съня и умората и вие ще се чувствате много по-бодри. Никога не гледайте в една точка. Ако пътувате дълго време и гледате само пътя, тялото инстинктивно започва да заспива. Отбягвайте да пускате парното на автомобила. То може да ви преспи за броени секунди, особенно ако сте пътували продължително време. Направете така че, да принудите тялото ви да работи. Като си припомните съветите които ви препоръчват служителите от фирма пътна помощ Албена Експрес.

Как да премахнем умората по време на шофиране ?

Някои от колегите може да ви препоръчат, да придържате главата си за известно време на прозореца. Но в никакъв случай не забравяйте да спазвате мерките за безопасност. Мнозина от нас си мислят, че може да поддържаме ума си нащрек. Дори когато усещаме внезапната сънливост на мозъка и тялото си. Но истината е че, сънят е мощен биологичен двигател, който може да изпревари дори най-добрия шофьор. Важно е да знаете какво търсите и как да се справяте със съня. За да защитите безопасността на всички които се движат по пътя. Не винаги е лесно да осъзнаете, кога сте прекалено уморени, за да шофирате. Ето някои от признаците, които трябва да познавате. Затруднено фокусиране, често мигане или тежки клепачи, бленуването, разкъсани мисли. Проблем напомнящ последните няколко километра, които сте изминали, липсващи изходи или пътни знаци. Повторяемо прозяване или триене на очите. Проблеми които държат главата ви нагоре.

Каква дейност означава шофирането ?

Отклонявайки се от лентата, неспокойно чувство и раздразнителност. Много преди човек да заспи докато шофира, губи внимание и забавя реакционното време. Вземането на сънливо решение при шофиране е много опасно. Шофирането е сложна дейност, която включва много малки но важни разделени решения за всяка следваща секунда. Дори и да сте будни, мозъкът ви не функционира оптимално, за да се справи с тези решения. Проучванията показват, че прекомерната сънливост намалява преценката и увеличава риска за пътно транспортни произшествия. Най-добрият начин да се уверите, че умът и тялото ви са в оптимална форма за шофиране. Е да получите 7-8 часа сън преди шофиране. Другите методи може да включват, предварителна дрямка на пътя, преди пътуването да се наспите много добре.

Умора по време на шофиране с автомобила

Ако се окажете сънливи или почуствате умора по време на шофиране, спрете за автомобила за 20 минути. Уверете се че сте на сигурно място, за да може да дремнете за 20 – 30 минути. Потърсете най-близкият охраняем паркинг, където пребивават и други като вас. Най-безопасно е да пътувате с партньор или с колеги шофьори, особенно при дълги пътувания. Спирайте на всеки 2 часа, за да си починете и се сменяйте с другия шофьор. Никога не бързайте. По-добре е да пристигнете безопасно, отколкото никога. Никога не употребявайте алкохол или наркотични вещества. Дори и малки количества алкохол подобряват сънливостта при шофиране на дълъг път. Отбягвайте да шофирате между полунощ и 6 часа, шофирайте само ако ви се налага да пътувате спешно. Поради биологичния ритъм на тялото ви, това е време когато сънливостта е най-интензивна. Пийте кофеин, кофеинът подобрява бдителността, въпреки че е ясно че ефектите от кофеина ще изчезнат след няколко часа.

Умора по време на шофиране на дълъг път

Автомобилът отдавна е престанал да бъде лукс, а за много съвременни хора, той просто е жизненоважен. Освен предимствата, като мобилност и удобство, той има и много сериозни недостатъци. Винаги има възможност да пренебрегнете дълго пътуване, да заспите зад волана и получите злополука с автомобила. В тази статия ще намерите ефективни съвети, които ще ви послужат по време на пътуване. Умората по време на продължително пътуване, може да навести всеки шофьор. Причините за това могат да бъдат различни, навик да си почине след хранене, умора. Въздействие върху тялото на каквито и да било лекарства. Или просто дълго наблюдение на природните дадености и монотонността на пътя. Този списък може да да стане много голям, но много зависи и от естеството и продължителността на пътуването. Тъй като пътуването може да бъде за кратко време, или за дълго пътуване по магистралата. Тази статия е предназначена специално за шофьорите, които трябва да пътуват десетки часове на ден.

Ако ви се доспи по добре е да не се мъчите

Всеки опитен шофьор знае че, преди да предприемете дълго пътуване, трябва да се наспите добре. Приятна релаксираща вана, здрав сън, освежаващ сутрешен душ или чаша ободряващо кафе, ще ви дойде много добре. Но какво да направим ако клепачите ви започнат да натежават при дълго пътуване. Най-добрият начин за да излезете от тази ситуация е, да загасите двигателя и да изчакате половин час. Дори такава кратка почивка може да възстанови работната способност на тялото в продължение на няколко часа. Не забравяйте за своя биологичен часовник. Както показват наблюденията, повечето хора започват да заспиват между 20 до 22 часа. И от 2 до 4 часа през нощта. Желателно е по това време, да не управлявате автомобила и да дадете на тялото си малко почивка.

Радвайте се на себе си

За да се чувствате весели, трябва да се упражнявате малко. Друга възможност е да разместите краката си, или да промените позицията на седалката на водача. Също така може да масажирате активни точки, намиращи се в областта на ушната мида. През зимата можете да отворите прозореца, а мразовитът въздух определено ще ви даде заряд за жизненост. В най-горещото време на годината, може да си вземете студен душ, да изтриете лицето и шията си с влажна кърпа. За особенни случаи, когато очите ви са уморени и възникне неприятно усещане за мътност, съществуват капки за очи. Но не забравяйте да направите кратка пауза, за да поставите капките за очи, защото те замайват погледа в първите няколко минути.

Умора по време на шофиране – използвайте тонизиращи напитки

Най-често срещаните освежаващи напитки са чай и кафе. Все още нищо не е ефективно и достъпно както кафето. Ситуацията е засенчена от факта, че тялото е зависимо от кофеина, а ефективността се намалява с течение на времето. Първата бутилка наистина временно облекчава умората и ще ви донесе желаната бодрост. Но ако продължавате да пиете енергийни напитки, те ще се изпарят от тялото ви. Според лекарите, хората със сърдечни проблеми не трябва да пият такива напитки, тъй като могат да им навредят много. Предозирането с енергийни напитки, може да доведе до сериозни последствия и дори до халюцинации. Също така е трудно да се намери енергийна напитка, която не съдържа алкохол. Ето защо бъдете внимателни, преди да изберете напитката от която се нуждаете.

Умора по време на шофиране – слушайте любимата си музика

Много хора по погрешка вярват, че абсолютно всяка силна и бърза музика може да отблъсне съня. Първата грешка е силата на звука. Колкото по-спокойна е музиката, толкова по-активно човешкият мозък се опитва да я слуша, което съответно ще изгони съня. И второ, ако слушате музика от един и същ стил, няма да искате да спите, независимо колко ви и весело или агресивно. Необходимо е да се променят каналите на определени станции или да си пуснете диск с любимите си песни. Друга възможност е да вземете любимия папагал, който ще ви говори постоянно. Можете да говорите с него или да го помолите да ви говори с кратки фрази. По-добрия папагал разбира се е, истинския ви колега пътешественик, който постоянно ще обсъжда с вас всяка тема. Ако колегата ви притежава шофьорска книжка, може да ви замества при дълго пътуване. Така вие ще можете да си почивате и да се сменяте по време на пътуване на дълъг път.

Умора по време на шофиране – използвайте дъвка по време на пътуване

Всички опитни шофьори, използват различни неща по време на пътуване, някои от тях са, дъвка за дъвчене, семки или фъстъци. Не по-малко популярни са сладките ментови бонбони или плодове. Но най-ефективният метод е, колкото е възможно повече ментова дъвка, или ментова близалка. Както казват учените, дъвката е най-добрият начин, за да се концентрира вниманието. Не купувайте освежители за салона с мек и успокояващ ефект. По добрия избор е, цитрусови и иглолистни миризми, които няма да ви позволят да заспите на волана. Хапчета за енергия. Съставът е аналог от енергийните напитки, представени под формата на таблетки. Несъмнено предимство е способността за строг контрол на дозата. Таблетката е горчиво лекарство, а не вкусна напитка, която можете да пиете в неограничени количества. Освен това, пиенето от кутия по време на шофиране не е много удобно и може би дори е опасно. Това са всички методи, за борба със сънливостта и умората по време на дълги пътувания.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.